שלום רב,
שנת 2020 נפתחה ועימה פעילות מאד אינטנסיבית בכל תחומי חיינו. מאחר ותכנית הפיתוח הקודמת הסתיימה, אנו נערכים לקראת תכנית חדשה שתדע להתמודד עם המציאות שלנו ולהציב אתגרים ויעדים שיביאו את שריד להיות מקום איכותי ואטרקטיבי לכל תושביו.
לפיכך נקיים מגוון רחב של פעילויות שיאפשרו שיתוף של כל הציבור כחלק מהצורך לנהל את חיינו בשיתוף, בדמוקרטיה ומתוך אחריות וערבות הדדית.
ננסה להציג את עיקר האירועים בתחום הקהילתי ובתחום המשקי, תוך ניסיון לערב בעשייה רבים ככל שניתן.
קהילה:
1 – סקר צרכים ועמדות. יתבצע במהלך חודש פברואר. במחשב או ע"ג טופס ידני.
הסקר ילווה ע"י צוות מקומי שיביא את המסקנות לדיון ציבורי במהלך
השנה. תוצאות הסקר ימסרו עד סוף המחצית הראשונה של השנה.
2 – מבנה ארגוני. הצוות שעבד בשנים האחרונות על הצגת מבנה ארגוני,
המתאים לשריד, יציגו ב – 24.1 "בשולחנות עגולים" במועדון. אח"כ
יעובדו ההמלצות ע"י ההנהלה ויגיעו לאישור השיחה והקלפי.
3 – תקנון הפנסיה. ועדת פנסיה תביא לשיחת הקיבוץ, סעיפים חשובים
ונדרשים לתיקון התקנון. לאישור השיחה והקלפי.
4 – שיוך דירות. לאחר ההחלטה החדשה על שיוך קנייני מול המנהל, אנו
מעוניינים לבחון מהלך נוסף של שיוך פנימי {חוזי}. מהלך מורכב שיקדם
את תהליך השיוך מול המנהל וישלב את כל נושא התב"ע , מגרשים
והסדרי השיוך. נציג את הנושא לציבור במהלך פברואר.
עסקים:
1 – תב"ע. מאחר והאדריכל שלנו עובד על עדכון התב"ע והתאמתה
לדרישות רמ"י. נרצה לשתף את הציבור במהלך ינואר, בהבנת
התכנית ואישורה.
2 – חלוקת פירות נכסים. קיימנו כבר כמה דיונים, שמענו המלצות
ובקשות ואנו פועלים להביא הצעה שתשתלב בתכנית האסטרטגית
של שריד מחד ותיתן מענה לצרכים של חברים רבים מאידך.
3 – תכנית "ראש הגבעה". לאחר היוון מספר מגרשים בחצר הקיבוץ, נשתף
את כל הציבור בדיון על שימושים אפשריים בשטח. בחינת חלופות שונות
והפיכת כל האזור לשטח אטרקטיבי שיאפשר פיתוח העסקים של שריד
תוך הקפדה על שמירת הנוף והמירקם הטופוגרפי הייחודי שלנו.
כפי שאפשר לראות, עומדת לפנינו השנה הזדמנות לפעול ביחד כדי להשביח את ה – DNA של שריד. דמוגרפית, כלכלית וחברתית. נמשיך לקלוט להגדיל ולפתח כך את הישוב.
כפי שכתב מארק טווין, "בעוד עשרים שנה, אתם תתחרטו יותר על דברים שלא עשיתם מאשר על דברים שעשיתם. הפליגו רחוק מהנמל המוגן, תפסו את הרוח במפרשים שלכם. חקרו, חלמו וגלו".
בברכה צוות הניהול
תגובה אחת
ההודעה מעלה שאלות :
1. מיהם אנשי הצוות שעבד על המבנה הארגוני?
2. רק לפי כשנה החליט הקיבוץ על מבנה אירגוני מעודכן. מהי תכלית העיסוק התמידי בזה?
3. האם פעילות הצוות מופיעה בתקציב?