החודש שחלף // מהדורת נובמבר 2019

תמונה של הדשא ליד בית הבריאות

מתקרבים בצעדי ענק לסוף העשור השני של המילניום ואנו שוב אתכם לאחר שחלף עלינו חודש נובמבר, שהוא שם החודש האחד עשרה בשנה, מקביל בערך לתקופת החודשים העבריים מר-חשוון וכסלו. אצלנו הגשם מתמהמה ואיתו גם העיכוב בהתעוררות המחודשת של הטבע והפריחות אותן אנו כל כך אוהבים. לעומת זאת, לפני עשר שנים נכתב כך: "כמות הגשם הגדולה שירדה בתחילת החודש עודדה מאד את פריחת הסתווניות. מי שימהר יוכל עדיין להנות ממשטחים ורודים ויפים למעלה בדאר טאוויל". ועוד סופר לפני עשר שנים: "נוער אקולוגי – מחאת בני הנעורים בשריד על התכנית לבנות שדה תעופה במגידו נרשמה על משטח כותנה בכניסה לקיבוץ – כן לציפור, לא למטוס! המשיכו איתנו במאבק על ייחודו של העמק". מפליא עד כמה שזה אקטואלי עד עצם הימים האלה. 
כמו כן גם אז – "מתלבטים אם להתחסן נגד שפעת החזירים, מתעקשים להמשיך לשמור על איכות חיים גבוהה  ועל תיפקוד ספורטיבי אפילו כשיורד גשם, מקפידים לשמן את העור ולהמנע מכאבי שפתיים יבשות וסדוקות…שימרו על הבריאות".

שלט כן לציפור לא למטוס 2009

ובחזרה לימינו אנו לימי נובמבר 2019"

» כתזכורת לימי ההפגזות והאזעקות בעוטף עזה וסביבותיו פורסמה בעיתון הארץ ב-15.11 כתבה מעניינת תחת הכותרת – "שליש מתושבי הקיבוץ (נירים)  עזבו בזמן ההסלמה, ואיש לא מופתע" ובה גם הסיפור על נועה (רוזן) וראובן דומני בני ה-82 שהעדיפו להישאר בבית בגלל הנוחות – "אתה יודע כמה תרופות אנחנו צריכים לקחת" שואלת נועה בחיוך וראובן מוסיף: "אני חושב שלצעירים יש יותר נטייה לצאת להתרעננות", אך אינו בטוח שהיה מתפנה אילו היה צעיר. 
נועה בדעה שהעזיבה בשעת חירום היא צעד נכון – ודאי לנוכח הטראומות והפחדים שהיא רואה בקרב ילדי הקיבוץ.  ומצד שני, מאותה סיבה עלו בני משפחתה של סאלי מורנו צפונה לביתה של סאלי בשריד כדי לזכות למעט שקט ורוגע בקרבנו.

 ואנו מזדהים, מבינים ותומכים גם באלה וגם באלה – גם בנשארים וגם ביוצאים להתרעננות! איחולינו שכל זאת ישאר מאחורה במהרה בימינו ולא נזדקק לפתרונות מעין אלה…

» ענת הרוש נענתה לבקשתנו ומספרת לנו: "החתול הינו בעל יכולות ציד מופלאות – צד מכרסמים, מגן ומתריע לעתים על נחש באזור וכן על מזיקים שונים. כבר מספר שנים מתבצע בשריד מבצע עיקור/סירוס חתולי רחוב בשיתוף פעולה עם המועצה האזורית, על מנת למנוע ריבוי לא מבוקר ומאידך להגיע למצב של שימור אוכלוסייה סבירה של חתולים בריאים: וטרינרית מטפלת בעיקור/סירוס, מחסנת אותם נגד כלבת ומסמנת אותם כחתולים מעוקרים ע"י קיטום קצה אוזן שמאל." זה היה והינו מבצע מבורך ואנו נרתמים לבקשתה ומבקשים מכל מי שיכול להבטיח זאת לעשות מאמץ ולאפשר למבצע להמשיך עוד ועוד,
חרף מגבלות תקציביות מובנות…

החתול המרקד צילום יאיר חרמוני

» כהמשך לפתיחתה של המכינה "הרועות למרחקים" זכינו לחידושה והתחדשותה של הכיתה המיתולוגית שבה התחנכו דורות של בנות ובני שריד והפכה בימים אלה לכיתת הלימוד של בנות המכינה, שמצאו עצמן תורמות את תרומתן לשימור אתרים בשריד.

» 31.10 – אנו משתתפים באבלה ובצערה של משפחת שחם במות בן הקיבוץ/האח אבנר ז"ל בערד. שלא תדעו עוד צער!

» חילופי דוורים במשרד הדואר בשריד. ברכות ותודות מקרב לב לאורה בר המסיימת תפקיד ארוך ומסור ואיחולינו להמשך דרכה. וכמובן, איחולי הצלחה לחי שפיר שנכנס לנעליה הגדולות של אורה. הצלחתך – הצלחתנו!

» 1.11 – קבלת שבת שבה התארחה נועה שנדר מטבעון וקירבה אותנו לסיפורים ולמאפיינים של החינוך האנטרופוסופי המעניין והמאתגר. תודה לך על המידע החדש שתרמת לנו!

» נפתח חוג ברידג' בשריד בהדרכתו של רזי שושני. השתתפות ערה וחשובה לריענון ושימור המוח של המשתתפים הרבים.

4.11 – ד"ר חנה אדר בת ה-104, רופאת הילדים המיתולוגית של העמק, ושל ילדי שריד בכלל זה, הלכה לעולמה בשיבה טובה. נזכור אותה מאד לטובה ונוקיר את פעלה ואישיותה המיוחדת. יהי זכרה ברוך!

ד"ר אדר וצוות המרפאה של שריד, מימין לשמאל: דר הריס, אילזה קפלנר, זיוה קישון, אלישבע וולף

»  6.11 – כתוצאה מהנחת קו חשמל להרחבה אותרה שקיעה ותזוזה של מדרכות לאורך הכביש הראשי. בינתיים המפגע תוקן לשביעות רצון העוברים/נוסעים ושבים.

» 6.11 – פגישה במועדון לחבר עם ליאור שמחה מנצר סירני, שהציג את מועמדותו לתפקיד המזכ"ל של התנועה הקיבוצית ומתמודד מול המזכ"ל המכהן – ניר מאיר. אמנם לא רבים הגיעו למפגש, אך מי שהגיע זכה לשמוע דברים מעניינים, תכניות מרתקות וגישה רעננה שבהחלט שווה לקחת בחשבון לקראת הבחירות שעתידות להתקיים ב-17.12.19.

תמונה של ליאור שמחה

» 6.11 – עוד טיול של קבוצת מטיילי עוזי שווייצר והפעם לאזור היפה והמאתגר בגבעת גזית. מי שבא זכה לחווייה.

» נפתח מחדש בית התינוקות שמקבל בימים אלה את התינוקות החדשים בהובלתה המנוסה והמיומנת של חברתנו פזית אסרף. תתחדשו ותצליחו!




» 6.11 – התקיים ערב גיבוש וכיף לעובדי ענף המזון במטבח ובחדר האוכל. לנוכח החידושים שאנו רואים וחווים, האווירה הטובה והאירוח הנאה זה בהחלט מגיע לכם!
יסמין מספרת לנו: "יצאנו קבוצה מעורבת גילים ומגזרים לרכב על ריידרים בגלבוע עם השקיעה. חלק השתלטו בצורה מיומנת על הריידרים, חלקנו מצאנו את עצמנו בתעלות בשולי שבילי הגלבוע…היה מצחיק ומהנה! סיימנו בארוחה מפנקת ב"אחוזה" בעפולה ונסענו הביתה לנוח לקראת יום עבודה חדש."

ערב גיבוש לצוות ענף המזון

» 7.11 – חגיגת ימי הולדת עגולים במועדון לחבר לבנות ובני ה- 70-80. כלות וחתני השמחה הם: עופרה רושקין,עדה רמון, עודד בירק, אמנון כהן, ענת כפרי, מלכה בכר,  דודו בכר, אילון תלמי, עידית הילדסהיים, רעיה זקס, דוד דרורי, מיכל חומסקי, צביקה פינקל, יוסי ריגלר, רחל דננבאום, סוזנה בר-אילן, לייזר דרבקין,  אברהמלה פלגי, שרה ווייס, אריאל מור ונילי רמות. בנוסף לדברי הברכה החמים והמיוחדים של יורם שטיינברג ושל גיורא רמות המנחה ולמופע ההומוריסטי שכולנו זכינו לו, אנו מצרפים את ברכתנו החמה ומוסיפים איחולי בריאות ואריכות ימים!   בהזדמנות זו נברך גם את יענקלה צוק שציין יום הולדת חצי עגול במלאת לו 85 אביבים. כל טוב לך ומזל טוב!

תמונה יום הולדת עגול לוותיקים

» 7.11 – זוכרים עוד שבשעתו, כשכולנו היינו צעירים ויפים… וגם חניכי השומר הצעיר, נהגנו לציין במועד זה בגאווה רבה את מהפכת אוקטובר (בנובמבר!)? היו זמנים…!

» 8.11 – כנס חוקרי הקיבוץ במועדון שלנו תחת הכותרת: "זהות קיבוצית במבחן הזמן  – מהו קיבוץ היום?". במהלכו הושמעו ברכות, הערכות, סקירות, פרשנויות, חוות דעת, מחקרים מעניינים והרבה נוסטלגיה לצד תקוות רבות לעתיד הקיבוץ. מי יתן!

» 10.11 – אנו משתתפים באבלם של מיכל אגם-אליסון ובני משפחתה במות האב קלמן (קרול) במודיעין. יהי זכרו ברוך ושלא תדעו עוד צער!

» 10.11 – ולהבדיל, חברנו דודו בכר חש ברע בעת לימודיו במכללת הותיקים והובהל לאישפוז. אנו שמחים לבשר לכם שלאחר הטיפול המתאים הוא כבר בבית ואנו מאחלים לו החלמה מלאה והתאוששות מהירה.

» מזל טוב למעין ואלון פרסאי,  לסבים תרזה ורפי ולכל המשפחה להולדת הבת/הנכדה עופרי!

» נאחל מזל טוב להורים מתניה ומתן, לאח ארי, לסבים לינדה וצבי ילינסקי ולכל המשפחה להולדת הבן/האח/הנכד!

» 13.11 – מטיילי עוזי שוויייצר חשו בחום וברוחות העזות ששבו אלינו וחזרו לטייל בים בחוף כרמל. ההנאה היתה כרגיל גדולה, אך מצפים למזג האויר המתאים כדי לחזור ולטייל בגבעות היפות שבאזור.

» 15.11 – קבלת שבת עם יואב מרום, בן זוגה של תמר סלוצקי שלנו, בנושא טכנולוגיית המזון. לדבריו מסתבר ומומלץ לקרוא בעיון את פירוט המרכיבים המופיע על גבי אריזות מוצרי המזון, לטובתנו ולטובת בריאותנו!

תחזוקה ותשתיות בשריד

» 18.11 – במסגרת החפירות להתקנת חניות חדשות נוספות לאורך הכביש של השכונה הדרומית, וליתר דיוק ליד אולם הספורט,נתגלה ממצא עתיק יומין ומרשים – צינור הנפט המיתולוגי העובר דרך היישוב שלנו …ועושה לנו לא מעט בעיות תיכנוניות…

תמונה של חגי ספר וצינור הנפט הישן

» 18.11 – ביקור השגריר הצ'כי בשריד ואירוע הנטיעות בהשתתפותו שביער מסריק (חורשת שריד). ג'ון אייזנר מספר לנו שמטרת ביקורו היתה לציין שלושים שנה  למהפכת הקטיפה, שמה של ההפיכה ללא שפיכות דמים בצ'כוסלובקיה בשנת 1989, שבמהלכה הודחה הממשלה הקומוניסטית. הביקור כלל נטיעת עץ בחורשה,ברכות מפי השגריר וראש המועצה האזורית, התכנסות במועדון לחבר, שירים בצ'כית ובעברית, דברים מפי השגריר, מפי איילת קרוא מנהלת  הארכיון שלנו ומפי גליה מנהלת הקהילה שלנו, כל זאת כצעד ראשון לפני אירוע חשוב שעתיד להתרחש בחודש מרץ הבא עלינו לטובה. בהחלט חשוב ומרשים!

תמונה מביקור שגרירי צ'כיה בשריד
צילום: יוסי ריגלר

» 19.11 – שיחת קיבוץ במועדון שעל סדר יומה: א) הצעת ההנהלה למתכונת שיוך פירות הנכסים ודרך הקצאת כספי המכירה של המפעל. לאחר  הערות, הצעות והסתייגויות הדיון יחזור ויתחדש בקרוב. ב) הגדרה מפרטת של מדרג הסיעוד ובעקבותיו עדכון והבהרת תקנון ההסדר הסיעודי שלנו. הנושא יאושר בקלפי. 

» 20.11 – מטיילי עוזי שבו לשטח ובהשתתפות מוגברת יצאו לטיול מהנה באזור רמת הנדיב שבקרבת בנימינה/זכרון יעקב. כבר ממתינים בדריכות לטיול הבא.

» 22.11 – משפחת ארנון (לירון פרסאי, אורי ארנון וילדיהם) חנכו בשעה טובה את ביתם החדש שבשכונה המרכזית של הקיבוץ ואנו מאחלים להם הנאה רבה ורוב אושר בביתם החדש!

» 24.11 –  נתקבלו התוצאות בהצבעה לועד הנהלת אגודת המתיישבים ונספר לכם שהחברים שנבחרו הם: דורון זבולון, שי רוזן, ניב אבנרי ויואל אייזנברג, בהצלחה לכולכם ולועד בכללותו, אך נרשה לעצמנו להקשות – היכן הייצוג למין היפה?  בינתיים הגיעה לאזנינו הידיעה שבישיבה הראשונה של הועד החדש נבחר דורון זבולון ליושב ראש החדש של אגודת המתיישבים. נודה לשי סלוצקי המסיים את תפקידו על פעלו ותרומתו ונאחל לדורון הצלחה רבה בתפקידו החדש!

באותה הזדמנות נבחרו גם חברי ועדת החינוך החברתי: שחר נוגרדי, נועה אסטרייכר, נועה אשכול, נועה דרורי ולילך שחם-קציר. גם כאן מותר לנו להקשות ולשאול – מה עם הגברים?

» הרצאה במועדון על חילוץ והצלת תרמילאים נפגעי סמים בהודו, מפיו של עופר שרון. מי שהגיע שמע מה קורה לצעירים המגיעים לשם, שלמרות כל האזהרות מתפתים בקלות רבה ונופלים למלכודת הסמים. התוצאות קשות ומסתבר שקשה מאד להיחלץ מההשלכות הקשות. המסקנה המתבקשת: יש להבהיר, להסביר, להזהיר ולהביא מידע עדכני ואמיתי על הסכנות, התוצאות וההשלכות. צויין שהורים רבים לילדים/נערים בגיל הרלוואנטי לא מצאו לנכון להגיע להרצאה חשובה זו…

» 26.11 – קבוצת תיירים סיניים נוספת הגיעה לשריד, סעדה בחדר האוכל שלנו וזכתה לסיור מאלף עם הסברים על ישראל והקיבוץ מפיה של חברתנו יעל אייזנר. כל הכבוד!

» 27.11 – מזל טוב ליפעה ולאיתן, לאחים לוטם ואופיר, לסבים רחלה ובועז ולכל משפחת דננבאום להולדת הבן/הנכד/האח יהל. ברכות חמות! שמחים בשמחתכם!

» 28.11 – מפרס לפרס כוחה של רותם בכר עולה ופורח! הפעם נבשר לכם על זכייתה במקום השני בתחרות מחזות של קרן ארדיטי לסטודנטים. האירוע התקיים ברוב עם והדר בבניין גילמן שבפקולטה למדעי הרוח באוניברסיטת תל אביב. רוב נחת להורים ולמשפחה וכל הכבוד לך רותם! בהצלחה!

תמונה מתוך המחזה של רותם בכר

» 28.11 – קונצרט מוסרט נוסף בהנחייתו של חברנו אורי רמון והפעם מוקדש ליצירותיו היפיפיות של גריג – הקונצ'רטו לפסנתר ותזמורת והיצירה המהממת השלמה פר גינט!  חווייה מוסיקלית ותרבותית מהמעלה הראשונה! מומלץ מאד להגיע למפגשים הבאים!

» קבלת שבת שבה התארחה והרצתה פרופ' אביבה חלמיש, אחותה של חברתנו רעיה נימרי. הנושא: הכ"ט בנובמבר וההצבעה של האו"מ על תכנית החלוקה בשנת 1947. מעניין ומאלף!

» לקראת סוף החודש הגיעה לסיומה תקופת כהונתה של חברתנו גליה מרום-רוזן כמנהלת הקהילה בשריד. נודה לך על פעלך, השקעתך, תרומתך והצלחתך בקידום נושאים רבים ומגוונים בקיבוץ. בהצלחה בתפקידך החדש בעין חרוד!

לניר רושקין, שבימים אלה ממש נכנס לתפקיד המאתגר, נאחל מקרב לב תקופת כהונה מוצלחת, מועילה, מדרבנת ומקדמת, הן ברמה האישית והן במובן הקיבוצי הכללי, שכולנו כל כך מייחלים לו. כל טוב לך ובהצלחה!

• לקראת סגירת הגיליון אנו מבקשים לאחל לחברנו ראובן רוטשטיין בריאות רבה, החלמה שלמה והתאוששות מהירה. שוב אלינו במהרה בריא ושלם!

ולאוה חיאל, החלמה מהירה ובריאות שלמה .

נסיים את הדיווח ומבטיחים לחזור אליכם בעשור הבא של המילניום עם הסיכום של חודש דצמבר 2019. אנא הגיבו, שלחו פרטי מידע מעניינים, העירו הערות, הציעו רעיונות ובעיקר – ספרו לחבריכם על קיומו של "החודש שחלף…"  כל טוב לכולכם! 

השארת תגובה

טלפונים

לוח וידאו

ע. שירות

קלפי

חירום

ס. רכב

דרושים

טפסים

צוותים

    רישום גשם

    מדידה אחרונה 5/5/2024

    מ״מ גשם ביממה האחרונה
    סה״כ מ״מ גשם העונה
    גלילה לראש העמוד
    X
    דילוג לתוכן