מעבר לגדר

תמונה של מעבר לגדר

באמצע קיבוץ ירוק, שוקק חיים, נמצא בית ספר יסודי.  
7-8 בניינים צמודי קרקע מפוזרים על שטח מרכזי , לא כולל אולם  ספורט ותרבות שנמצא במרחק גדול יותר.

בית הספר קרוב למרפאה, פעילה שמקבלת בדחיפות  בעיות רפואיות שקורות בשטח, חדר אוכל פעיל לידו
( אם צריך משהו דחוף ) – ועוד בתי מגורים רבים מסביבו.
במקום לברך על המצב האידיאלי הזה, שבית הספר מוגן מסביבו באנשים חיים,  באים הורים ( מעטים ) ורוצים להרוס מצב זה.  הטענה  שצריך גדר לבית ספר הגיונית במידה ובית הספר הוא או בניין ענק בין כמה קומות ( כמו רוב בתי הספר בארץ ) או לחילופין אם הוא מחוץ לישוב.

להתקנת גדר בתוך ישוב יש משמעויות רבות מאד, מעבר להשלכות של הצד הטכני שמפריע  ומקשה על חיי הקיבוץ וגם על חיי הילדים.  לא נרחיק לכת להיסטוריה  וניזכר מתי ולמי שמו גדרות ( דבר שוודאי יעלה בשיעורי החינוך, אם תהיה גדר ) .
גם הצד הביטחוני שהמועצה אמורה לייצג, משול כאן לאבסורד ולחלם.  ילדים מגיל 6 עד 12 נמצאים בתוך גדר וילדים מתחת לגיל 6 חיים ללא גדר? ונניח שיבוא מחבל, ייתקל בגדר, ואז יסתובב בחזרה  וידקור חבר קבוץ שמחוץ לגדר? או נניח שאחד מהעובדים ששייכים לבית הספר ( עובדי חוץ כמובן, כמו במרכול כזה או אחר) – יחליט שהוא דוקר ? אז מה?  הוא נמצא בתוך הגדר.  לאן ברח ההיגיון הביטחוני?
הגנה טוטאלית לא תהיה לעולם.
החיים בצל היסטריה ,פאניקה ותבהלה, הם לחם חוקנו במציאות שאנחנו יצרנו במו ידינו. לתת לזה  להשתלט על חיינו  בכל התחומים – זאת הכניעה לטרור.

כפי שחלוקת נשק לכל מאן דהו, מזיקה יותר מאשר מגינה, ( הנה, ראינו שאפשר גם להתגונן עם גיטרה )  כך, גם הגדר תזיק יותר מאשר תועיל ( מעוררת  כעס שנאה ונקמה פנימיים ).
ההצעה הסבירה ביותר היא, אכן להקים גדר סביב כל הקיבוץ, או שההורים  שרוצים גדר, יעבירו את ילדיהם לבית ספר אחר  עם גדר.
ושוב, לעולם לא נוכל להיות מוגנים טוטאלית מול הטרור,  ואין מה להקשות על חיינו שממילא מלאים בחרדות ופחדים  וחוסר יכולת להסתובב חופשי מחוץ ליקבוץ. 
קחו זאת לתשומת לבכם. 

בכבוד רב. רעיה זקס

6 תגובות

  1. ראובן לב (18/03/2016) הגב

    חמת הגדר…
    הפתרון הנדלני הטוב ביותר להוציא את בית הספר אל מחוץ לגדר…

  2. חבר (18/03/2016) הגב

    מספיק עם הקריאה המלחמתית "מי שלא מתאים לו שילך או יעביר את ילדיו"! עם גישה זו הקיבוץ היה נשאר זקן! נסי לקרוא את המאמר של יוסי על "הדברות". יש בי"ס באמצע שריד עם ילדים שחלקם אינם מפה, יש לנו נציגה במועצה חגית אבנרי, פני אליה ותני לבעלי התפקידים לעשות את עבודתם.

  3. אוגי (19/03/2016) הגב

    רעיה צודקת- יוסי נץ טועה הפעם

  4. רם בן יעקב (19/03/2016) הגב

    למה עובדי חוץ כמובן?
    לא צריך גדר! לא צריך בית כנסת! לא חייבים לשלם מסי אגודה! ובטח שלא היינו חייבים להעביר את ילדנו בתיכון ממזרע ליפעת! שותף אסטרטגי לגמל? בטח שלא היינו מוכרחים! גם לבנות שכונת ענק מאחורי הבית שלי שתחסל הפרדסים ותנקר עיניים לא צריך!
    אבל דבר אחד אני לא בטוח לגביו רעיה,מדוע כתבת: "או נניח שאחד מהעובדים ששייכים לבית הספר ( עובדי חוץ כמובן, כמו במרכול כזה או אחר) – יחליט שהוא דוקר ? אז מה? הוא נמצא בתוך הגדר. לאן ברח ההיגיון הבטחוני?" …עובדי חוץ כמובן? שכחת את מ. שנתן בוקס נוראי לח. כי זה האחרון רצה לראות את מבט ספורט, ואילו מ. רצה דוקא לראות את "טנדו" עם ירון לונדון, בטלוויזיה האחת שהייתה אז במועדון לחבר? וברצינות..זה נראה קצת אפעס לא נכון לכתוב כך על עובדי החוץ המשובחים שלנו, ועוד לתת איזה מרכול כדוגמא!
    פורים שמח.

  5. רעיה זקס (20/03/2016) הגב

    דוגמאות שהיו –
    רם יקירי, נתתי רק דוגמאות שהיו באינתיפדה האחרונה, כדי להבהיר שהגדר לא תפתור את רוב הבעיות. ההחלטות הגורפות של משרד החינוך, כדי לנקות את המצפון של הממשלה, לא תופסות בכל מצב, ובטח לא בתוך קבוץ. אין מה לעשות גדר בלב ישוב צפוף ממילא. ובעניין קליטה : אני הראשונה שכל הזמן מנסה להילחם על הקליטה, לצערי – ללא הצלחה.

  6. רם בן יעקוב (02/04/2016) הגב

השארת תגובה

טלפונים

לוח וידאו

ע. שירות

קלפי

חירום

ס. רכב

דרושים

טפסים

צוותים

    רישום גשם

    מדידה אחרונה 19/3/2024

    מ״מ גשם ביממה האחרונה
    סה״כ מ״מ גשם העונה
    גלילה לראש העמוד
    X
    דילוג לתוכן