מפת רחובות ומִספור בתים בקיבוץ שריד

תמונה של תצלום-אויר

על פי דרישה חד משמעית של משרד הפנים, אנו מחויבים לתת שמות לרחובות ומספרים לבתים בקיבוץ, ובהתאם לכך, להציב
שילוט הולם. 
הצעתנו היא ששמות הרחובות יהיו על שם קבוצות בני הקיבוץ וחברות הנוער, שהתחנכו בתחילת דרכם במשמר העמק ולאחר מכן, במשך כל השנים בשריד או במוסד "עמקים".
בשלב זה, יינתנו שמות בעיקר לרחובות הראשיים, או לרחובות שיש בהם לפחות מספר בתים.
(כך למשל, בכל השכונה הדרומית, לא יינתנו שמות לסימטאות המובילות רק לבית אחד או לשני בתים ובתי השכונה יקבלו את השם והמספור שלהם מהרחוב המרכזי – לדוגמא: רחוב "לפיד" העובר לאורך כל השכונה).

חברים שיש להם הערות, הצעות או שאלות מתבקשים לפנות לאחד מחברי הצוות: אבי ניר, דני נימרי, גיורא רמות, דותן שמואלי.

הערה חשובה מאוד: תושבי שכונת ההרחבה הקדימו ונתנו שמות לרחובות בשכונה. אך למעשה עד היום, הרחובות לא שולטו ולא ניתן מספור לבתים בשכונה.
אנו מציעים גם להם לקבל את הצעתנו ולהיות לחלק מכל הישוב, אף שזה יהיה כרוך בהחלפת שמות הרחובות בשכונה.

לצפייה במפת הרחובות המעודכנת: לחצו כאן

37 תגובות

  1. שאלה לאנשי המעיין 2 (09/01/2012) הגב

    אין עוררין על תרומתם לישוב של קבוצות פשוש, צבר או אנפה,
    אבל האם לא היה יפה לאזכר איפשהו את קבוצות אחוה, ביברכה, ג'ד', מלט ואחרות שאמנם חלקן בשריד היה שולי שבשולי אבל הן בכל זאת עברו פה

  2. רחוב המנוף 12 פינת גרעין ליאב (09/01/2012) הגב

    גפן במובן גאפן. האם על אותו עיקרון לפיו קבוצות "מעיין" ו"זית" הפכו ל"המעיין" ו"הזית" יהיה עלינו לכנות מעתה את שלמה כהן- שלמה הגפן?

  3. למען ההגינות (10/01/2012) הגב

    השם של הרחוב הראשון בשריד צריך להיות רחוב אחוה עם כל הכבוד לקבוצות המוסד במשמר העמק.

  4. חיים חרמוני (10/01/2012) הגב

    ניתנה לכם הזדמנות , פספסתם? משרד הפנים סיפק לכם הזדמנות להכניס צבע ומיוחדות למקום ולהחיות חלק משמות המייסדים אבל נראה שבחרתם בפיתרון הקל והפחות אמיץ ופחות מיוחד של שמות ענפים קוצים וקשקושים גם אם היו פעם של קבוצות.
    אני מעדיף את רחוב אבא חושי בחיפה

  5. רעיה זקס (11/01/2012) הגב

    קבוצת אילה – מה עם רחוב על שם קבוצת אילה שעשרה מחבריה נמצאים היום בשריד!

  6. צדק חברתי (12/01/2012) הגב

    איפה קבוצות ברוש והדר?

  7. השם שמור (12/01/2012) הגב

    בתור חניך בקבוצת קיפוד ממש נעלבתי מכך ששם קבוצתנו נפקד מהמפה.

    אנא מצאו דרך לתקן זאת

  8. רוני (12/01/2012) הגב

    הייתי שמחה לראות את הרחובות הראשים נקראים אחוה ג'ד מלט קבוץ ה' השדה ורק אחר כך את ההמשך עומר לפיד ואלאה.
    וכשנגדל ונצמח גם הצעירים יותר יזכו לשמות רחובות.
    כמו כן צר לי ששם קבוצת בולבול נעדר מכלל השמות לדעתי זאת ציפור מאד נחמדה ומי שעושה ממנה משהו אחר ..חבל.מקוה שאכן תהיה התיחסות לענין.

  9. סער רפאלי (17/01/2012) הגב

    לא חשבתם להתייעץ עם תושבי ההרחבה בנושא? הרי אם הקדמנו אותכם ונתנו שמות לרחובות אז כנראה שאנחנו מעוניינים בשמות אחרים, לא? אני מאוד מקווה שמה שהצגתם במפה אינו סופי. גם לנו יש זכות להשפיע על שם הרחוב בו אנו גרים ולנו אין שום קשר לקבוצות עבר בקיבוץ.

  10. דניאל יעקב (18/01/2012) הגב

    השמות כבר ניתנו בהסכמתנו לפני יותר משנה וככה נרשמתי בכל מקום עד היום
    הרחוב השלישי היה צבעוני ואני מקווה שכך ישאר

  11. סער רפאלי (18/01/2012) הגב

    איך יוצרים קשר עם הצוות הנ"ל? בבקשה תפרסמו כתובת אי-מייל על מנת שהמגיבים יוכלו לפנות אליכם אחרת איך בדיוק יצרו קשר עם אנשי הצוות?

  12. תושבת הרחבה (18/01/2012) הגב

    תגובה לסער – ההתנסחות שלך לא נעימה, גם אם צודקתת. בוא נבחר להאמין שאיש לא ניסה לפגוע בך או בזכותך להביע את עמדתך.
    מן הראוי שיישקל העניין בקרב תושבי ההרחבה -לאחר ששמות הרחובות כבר ניתנו לגורמים שונים.
    יש לבדוק במה שם הרחוב בא לידי ביטוי, והאם השינוי משם של צמח אחד לצמח אחר באמת משמעותי.
    מצפה להמשך דיון נעים.

  13. משפחת בריינין (18/01/2012) הגב

    מחזקים את סער – נבחרו שמות: סחלב, צבר השמות כפי שמופיע במפה, אינו מתחבר אחד לשני ולא מקובל על חלק מהתושבים, אם לא רובם.

  14. סער רפאלי (18/01/2012) הגב

    אני מתנצל מראש אם התגובה הקודמת שלי נשמעת לא נעימה. עצם העובדה ששלושה ימים לפני המועד הסופי אני (ואני לא היחיד) מגלה שכבר הוקם צוות וכבר ניתנו שמות לרחובות, מרגיזה בפני עצמה. מן הראוי היה לשאול ולפרסם (כן גם מחוץ לאתר הבית של שריד שאליו כמעט ואינינו נכנסים) את דעתינו. מן הראוי היה למצוא נושא משותף המקובל גם על הקיבוץ וגם על ההרחבה ביחד כיאה לישוב משותף ולא לצפות ש"נתיישר" לפי עמדת הקיבוץ. כרגע (וזו דעתי בלבד) שמות הרחובות הם אוסף שמות שהמכנה המשותף שלהם נהיר לחברי הקיבוץ בלבד. שמות הרחובות בהרחבה נבחרו בהליך דמוקרטי בהשתתפות כל חברי ההרחבה ואף שאני אישית בחרתי שמות אחרים אני קיבלתי את דעת הרוב. מלבד זאת כפי שנאמר, חלק מהמתיישבים מסרו את כתובתם לגורמים מסויימים.

  15. המשיב (19/01/2012) הגב

    תגובה לסער – ש משהו אנפנטילי בכך שחשוב לך להחליט על כל דבר כמו ילד בחגיגת יום הולדת , האם מי שעובר לגור באיזה ישוב בבית נפלא באמת מפריע לו אם לרחוב קוראים "דוכיפת" או "מאיר בעל הנס" וחוץ מזה הישוב קיים רק 85 שנה לפני שהגעת האם לא נשאר בו תוכן, לפעמים צריך לדעת סתם לזרום ולא ולעשות מכל עניין "פיל"

  16. גלית ליאור (19/01/2012) הגב

    מתנגדת בתוקף לשמות הרחובות שנקבעו!!
    שלום
    שמות להרחבה נקבעו לפני כשנה!!!

    מדוע לא משתמשים בשמות שנבחרו מכבר ע"י ציבור ההרחבה, בבחירות??!!
    למה צריך להתחיל תהליך מחדש?!!
    לידעתכם במשרד הפנים אני רשומה בכתובת רחוב הצבעוני

  17. סער רפאלי (20/01/2012) הגב

    תגובה ל"משיב" –
    העובדה שאתה לא מזדהה בשמך לא מוסיפה לך גבורה. לעצם העניין. אין לי שום כוונה ורצות להתערב בנושאים הקשורים לקיבוץ אך כאשר מדובר על החלטה הנוגעת לחיי בקהילה (ובדגש על הקהילה) אני רשאי להביע את דעתי ולא לקבל בשתיקה תכתיבים. נסה את זה פעם. מן הראוי שיתחשבו גם בדעתם של רבע מתושבי הישוב אשר אינם חברי קיבוץ. לגבי שמות הרחובות- אישית לא מעניין אותי מה יהיו שמות הרחובות. אבל הם כבר נקבעו ע"י תושבי ההרחבה לפני למעלה משנה.

  18. שאול (23/01/2012) הגב

    למה בכלל?
    הכיף הגדול בלגור בקיבוץ ומושב ולא בעיר. זה שכולם מכירים את כולם. וכשמישהו נכנס בשער ושואל איפה א' גר, אז עונים לו באדיבות. לצערינו גם כשנכס גנב בשער ושואל איפה ב' ג' וד' גרים מראים לו באדיבות את הכניסה ואפילו שואלים אותו אם הוא צריך עזרה. אז למה בכלל צריך רחובות בקיבוץ??? ועוד שאלה איפה נמצא בדיוק רח' הזית 3? יש 2 ו4 ואין 3.

  19. דווקא כן יצפור (24/01/2012) הגב

    מי החליט לסגור את השער ברחוב אורן מהשעה 20:00 ולמה?
    מה זה פה? בית כלא?

  20. אביבית (27/01/2012) הגב

    ברוך הבא לבית האח הגדול.

    דירי השכונה היקרים,
    כפרטים, משפחות וכשכונה שלמה אתם כנראה ציבור מצליח יחסית, מגוון ועשיר יותר מבחינת חוויה וחומר מאיתנו ה "ילידים".
    (עובדה אחת ברורה כבר עכשיו ולחלקנו היה ברור מקודם, שמעשה השכונה כולו היה שגיאה נדלנית וגם טעות קריטית לעתיד "בני שריד" שהממון אינו מצוי בכיסם ובכיס הוריהם)
    אבל… מה לעשות, את הנעשה אין להשיב והיום אתם בשר מבשרנו ואנשים אחים אנחנו… אז ברוכים הבאים לבית האח הגדול שאגב אם לא ידעתם, בית האח היה שייך רק לנו ולבית יש היסטוריה, מסורת, זיכרונות משותפים ועוד כמה יתרונות ובעיקר חסרונות שתגלו עם הזמן במפגש בין האני הקטן מרחוב צבעוני לאני הקטן מרחוב מעיין.
    אולי לא סיפרו לכם, אבל, הבית שלנו צפוף ומלא רכילות חוסר פירגון אינטרסים וקנאה (אנרגיות שליליות)ולא בטוח שחלקכם, זה שקופץ בראש בנושא הנידון וגם במוסדות השילטון עושה בחוכמה. בספו של יום בבית שלנו אין אלוהים ולכן כאן גם האלים מאבדים חיש קל מיוקרתם ובשורה תחתונה בבית האח, כולם בקושי בני אדם.
    אז קבלו עצת ידיד ותנהגו בשואיואיה. עכשיו שכולנו כבר כאן יש נושאים רבים להם יש ערך לעתיד כולנו בהם יש לטפל ברוח טובה ומתוך סובלנות.
    לסיכום עצה קטנה לסוף השבוע, בואו נעזוב את שבוע המונופול ונחזור לשבוע החיובי.
    שבת שלום,
    אביבית החיובית

  21. סתמאחד (29/01/2012) הגב

    תנו לתושבי השכונה לבחור!
    למרות שאני מהקיבוץ אני תומך בבקשתם של תושבי השכונה לשמור על שמות הרחובות שהם בחרו.
    זוהי זכותם ואי כיבוד בקשה זו הוא מעשה גס רוח ומיותר.

  22. צעיר חבר קיבוץ (30/01/2012) הגב

    השאירו לתושבי שכונת ההרחבה את השמות. הם בחרו לעצמם שמות, זכותם המלאה להישאר איתם.
    בטח ובטח, אם הם מבקשים ומנמקים כ"כ בבירור מדוע הם מעוניינים בכך.
    השמות שהם בחרו יפים, קליטים ולא שונים במשמעותם מהשמות שיהיו לרחובות הקיבוץ.

  23. יותם (03/02/2012) הגב

    לתושבי ההרחבה –
    האם כשבחרתם את השמות לרחובות בשכונתכם כל הציבור השתתף בבחירה או רק אתם? האם זה באמת נראה לכם הגיוני שכשמתאים לכם אתם ישוב נפרד לחלוטין שמקבל החלטות באופן עצמאי ללא השותפים וכשלא מתאים אתם שותפים שלנו בהכל?

  24. גיציו (05/02/2012) הגב

    למגיב מספר 23
    יותם שלום
    תושבי ההרחבה בחרו את שמות הרחובות לפני מעל לשנתיים. הרבה לפני שנכנסו לגור בבתיהם, הרבה לפני שנוצרו יחסי גומלין כלשהם בין ההרחבה לקיבוץ ובטח הרבה לפני שיצאה הוראה של משרד הפנים המחייבת את כל שילוט כל רחובות היישוב.
    שמות הרחובות נבחרו בהליך יפה, דמוקרטי ואיכותי וכידוע לך רבים מתושבי ההרחבה כבר העבירו את שם הרחוב בו הם גרים למשרד הפנים וכך הם רשומים ברשויות המדינה.
    אם היה חשוב לך כל כך שם הרחוב שלך, אם רצית כל כך להיות חלק ממשהו מסודר, מדוע לא פעלת? חשבת אולי פעם לארגן ביישוב הצבעה והצעות אודות שמות הרחובות והמעברים? לקרוא לתושבי ההרחבה שותפים כשבא להם זו חוצפה. – אנו לא שותפים איתך באחזקת הרפת, ברווחי המפעל, או ברווחי המשק. אנו כן שותפים ליצירת יישוב אחיד, הומוגני ככל הניתן ונעים. להגיע עכשיו, ולדרוש מתושבי ההרחבה לשנות את השמות זה לא הגיוני בלשון המעטה. לבוא ולקרוא לתושבי ההרחבה שותפים אינטרסנטיים (וזה מה שאמרת במילים אחרות…) זו חוצפה.
    צא ולמד, מוזמן לנסות וליצור תהליך דומה ביישוב, לנסות להגיע לנוסח מוסכם על תושבי הקיבוץ, נראה אותך.
    בהצלחה

  25. יותם (05/02/2012) הגב

    למגיב 24
    לא ברור לי איפה ראית שכלכך חשוב לי שם הרחוב שלי ומדוע הסקת כך.
    למען האמת גם לא ממש אכפת לי איך יקראו לרחובות בשכונה שלכם. מה שאכפת לי זה העיקרון. אם יש נושאים שהם משותפים לכלל אזי שהכלל יחליט עליהם. העובדה שהחלטתם על שמות הרחובות שלכם כבר לפני שנתיים אינה מעלה או מורידה. מהיום הראשון ידעתם שזוהי שכונה ולא ישוב נפרד. לכן, לכל היותר, לטעמי התבצע כאן "מחטף" וקביעת עובדות בשטח. יותר מסביר להניח שאם הנושא היה מובא בזמנו לשיחת הקיבוץ הייתם מקבלים מנדט לבחור שמות כרצונכם ואני מוכן להסתכן ולהתנבא שהשמות שבחרתם ישארו לכם. אבל בדיוק כמו שהקמתם גינות לפני שנהייתם שותפים בצוות הגינון כך הדבר גם בשמות. ושוב באופן אישי לא מעניינים אותי שמות הרחובות

  26. גיציו (05/02/2012) הגב

    יותם שלום
    לפני שהקמנו גינות לפני שהיינו שותפים בצוות הנוי? אתה שומע מה אתה כותב או או כותב מה שאני שומע? הבתים בשכונה פרטיים, הגינות פרטיות, תשלום המים פרטי ואינו קשור לנוי של הקיבוץ, הטיפול הגינה באחריותנו ולא באחריות הקיבוץ וכו, אז לפחות נסה לתבל את דבריך במעט הגיון…השלב הבא יהיה שהיינו צריכים לצור קשר עם סדרן הרכב של הקיבוץ לפני שאנו קונים רכב חדש? מה עוד? וגם לי לא ממש משנה באיזה רחוב אני גר (למרות ששמו לא רע בכלל) אבל הרעיון של לבוא ולהגיד שנעשה פה מחטף, שהיתה צריכה להיות שיחת קיבוץ, שהיה צריך לכתוב את זה באיזה תקנון, נו שוייין

  27. הבה נרגע (06/02/2012) הגב

    יותם היקר
    כשנתכנסנו לבחור שם, היה זה כתוצאה מן הצורך להעביר את כל הכתובות שלנו. שאלנו אנשים בעלי תפקידים פורמליים בקיבוץ האם הקיבוץ לא רוצה להוסיף שמות לרחובותיו ונאמר לנו:"יש שכונה דרומית, שכונה צפונית וככה כולם כבר רגילים", אז ישבנו ובחרנו לנו שמות להרחבה. שום קונספירציה, רק כשעתה באים לשנות את ההחלטה, כשיש אנשים שנתנו כתובת זה כבר לא כל כך פשוט.

  28. יש דוור? אין דבר (06/02/2012) הגב

    דבר דָבוּר על אופניו
    האם יש דוור המחלק בשכונה את הדואר לבתים, על פי שם הרחוב? או שכולם אוספים את הדואר מהתאים בחדר האוכל?

  29. נשמה טהורה (08/02/2012) הגב

    28 צודק, נכון לעכשיו כל הסיפור עם הרחובות וכן שמות לא שמות הוא בולשיט אחד גדול

  30. לא מבין (12/02/2012) הגב

    מדוע פורסמו תיקוני המפה רק בחדר האוכל, במקום בו אי אפשר להביט בצורה רצינית בפרטים?

    ומדוע עדיין נפקד מקומן של הקבוצות שהקימו את הישוב?

  31. ארנון פרסאי (16/02/2012) הגב

    משהו לסדר – מאחר שהנהלת האגודה המוניציפלית נבחרה, נראה לי שבסמכותה לקבוע את שמות הרחובות ולא מזכירות האגש"ח, עם כל הכבוד.

  32. תל שדוד (17/02/2012) הגב

    לא בסדר שאותם אלו שרוצים לשנות את הקיבוץ ובעצם למחוק אותו כקיבוץ מהמפה, מבקשים בכל הזדמנות, למצוא דרך להנציח עובדה זניחה שהם היו כאן קודם… כאילו מישהו בעוד 50 שנה ידע במי ובמה מדובר… למה בעצם שלא ירצו את שמות הקבוצות בעתיד, גם בעוד 100 שנים על שלטי הרחובות?…
    לגופו של עניין, תנו לבחירה שמות מהטבע שהיה כאן קודם וישאר גם אח"כ…
    אם במקרה שם העץ או הפרח הם גם שמות קבוצה, מה טוב.

  33. I got a name by Jim Croce (18/02/2012) הגב

    אולי כן יש ערך לשם ?
    לפעמים נגמרות לי המילים ואין עוד כוח להסביר להתנצל ולהתווכח.
    אולי המתנגדים לשמות הקבוצות ואו סתם הכופרים בזכויות עבר (הנצחה בלבד ללא תגמול חומרי, במקרה הטוב כבוד, אולי הערכה וזיכרון) או בכלל בקשר בין מי ומה שהיה כאן קודם. רק תחשבו איזה מזל שלא בחרנו להנציח את שמות הנופלים במערכות ישראל לאיזה תהומות היינו יורדים.
    אולי יקראו את מילות השיר של ג'ים קרוצ'י או אפילו טוב יותר יכנסו ליו טיוב יעצמו עניים ויתנו לשיר להתנגן.

    Like the pine trees lining the winding road
    I've got a name
    I've got a name
    Like the singing bird and the croaking toad
    I've got a name
    I've got a name
    And I carry it with me like my daddy did
    But I'm living the dream that he kept hid
    Moving me down the highway
    Rolling me down the highway
    Moving ahead so life won't pass me by
    Like the North wind whistling down the sky
    I've got a song
    I've got a song
    Like the whip-poor-will and the babies crying
    I've got a song
    I've got a song
    And I carry it with me and I sing it proud
    If it gets me nowhere, I'll go there proud
    Moving me down the highway
    Rolling me down the highway
    Moving ahead so life won't pass me by
    And I'm gonna go there free
    Like the fool I am and I'll always be
    I've got a dream
    I've got a dream
    They can change their minds but they can't change me
    I've got a dream
    I've got a dream
    I know I could share it if you want me to
    If your going my way I'll go with you
    Moving me down the highway
    Rolling me down the highway
    Moving ahead so life won't pass me by
    Moving me down the highway
    Rolling me down the highway
    Moving ahead so life won't pass me by

    אם גם זה לא עוזר…
    מה דעתכם שבשנה הבאה נחגוג ביחד, יום הולדת שנתיים או שלוש לשריד (יום הנדל"ן, יום עלית ההרחבה על הקרקע) במקום 85 שזה זקן ומכביד, הרי ההיטוריה אינה חשובה העיקר הוא העתיד, אשרי ישן בפני חדש ישמיד תמיד…

  34. מיקי (18/02/2012) הגב

    תגובתו של 33 היא יפה וחכמה וכן, גם צודקת.

  35. אלמוג (18/02/2012) הגב

    מדוע נמשכת ההתעקשות התמוהה לא להזכיר ברחובות את הקבוצות שהקימו את הישוב? מה נימוק להתחיל דווקא מקבוצות הבנים ולא מקבוצות המייסדים? כמובן, עם כל הכבוד לתרומתה העצומה של קבוצת אלמוג בביסוסו הכלכלי, החברתי והרעיוני של שריד

  36. חברת קבוצת אילה (19/02/2012) הגב

    קבוצת אילה – נעלמה. מי מנותני השמות כל-כך שונא את קבוצת אילה,( שעשרה מחבריה נמצאים בשריד )- והצליח לא לתת לה יותר מבית אחד… זאת אחת התוצאות של חיי השתוף

  37. רם בן יעקב (26/02/2012) הגב

    איזה שירשור מדהים!!
    איך לא שמתי לב לשירשור הזה? מרתק באמת, בלי ציניות. האכפתיות חשובה היא ביותר, וכל הכבוד לאלה שכה אכפת להם, לתל שדוד, מיקי, אביבית, סער וגוציו עם יותם כמובן. אלוהים אדירים מה הולך פה? ההרחבה בחרו קודם ולא התיעצו? אוי ואבוי? מה נעשה,? החליטו להציע את השמות של חבצלת [יותם פ.] או אילנות [רון ב.] או אפילו שיבולים [אנוכי] לפני שהציעו את הקבוצות מפעם? זה ממש לא בסדר.. ובאמת, מה פתאום שה"הרחבה" תתערב בסידור רכב מחד, ושרן אלמן ינקש להם בגינה מאידך?
    אם אין על השירשור הזה משהו בפורים זה פיקשוש.
    אנשים, מצד אחד כל הכבוד על האכפתיות , באמת. מצד שני, תפשירו, תזרמו, תרגיעו, יש שם בחוץ כמה בעיות קצת יותר אקוטיות.

השארת תגובה

טלפונים

לוח וידאו

ע. שירות

קלפי

חירום

ס. רכב

דרושים

טפסים

צוותים

    רישום גשם

    מדידה אחרונה 5/5/2024

    מ״מ גשם ביממה האחרונה
    סה״כ מ״מ גשם העונה
    גלילה לראש העמוד
    X
    דילוג לתוכן