עדכון לגבי המאמץ להסדרת חציית הכביש הראשי בצומת שריד וקריאה לסיוע התושבים

תמונה של הכניסה לקיבוץ שריד - צילום רותם בכר

שלום רב,

נושא הסדרת חציה בטוחה של הכביש הראשי בצומת שריד מצוי על סדר היום של הנהלת היישוב כעניין ראשון במעלה הדורש טיפול והסדרה. אנו עושים מאמצים רבים בשיתוף פעולה עם שיר נציגתנו במועצה, כדי שהנושא יישאר בראש סדר העדיפויות ויטופל על ידי המועצה ועל ידי חברת נתיבי ישראל (נת"י) שבאחריותה מצוי הכביש.

במסגרת זו אנו שולחים פעם אחר פעם מכתבים ופניות למועצה בדרישה להסדיר את חציית הכביש. כן קיימנו מס' פגישות, ספציפית לגבי נושא זה, עם אייל בצר ראש המועצה, סגניו, מנכ"לית המועצה ומהנדס המועצה.

בפגישת "מטה עם מטה" שהתקיימה בקיבוץ בחרנו להביא את כל הפורום המורחב של הנהלת המועצה לצומת הכניסה, על מנת להדגיש בפניהם את חשיבות העניין מבחינתנו ואת דרישתנו להסדרתו בהקדם. המועצה גם רואה חשיבות לנושא הואיל ויש בית ספר בקיבוץ.

ועדת התנועה של המועצה בהשתתפות נציגי המשטרה הוציאה סיכום, לפיו צומת שריד הינו צומת מסוכן ודרשה מנת"י להסדיר לאלתר את חצייתו הבטוחה.

חשוב לציין כי המועצה בהחלט מכירה את הבעיה החמורה הקיימת בצומת והיא אכן מסייעת ופועלת מול נת"י לקידום הסדרת חציית הכביש. ראש המועצה אף נתן את הבטחתו כי פרויקט הסדרת חציית הכביש בצומת שריד הינו הפרויקט הבא בתור אחרי רימזור צומת יפעת. יחד עם זאת, לדברי המועצה כביש 73 הינו באחריות נת"י והסדרת חצייתו תלויה בעיקר בהסכמת נת"י ובתקצוב שלה (ולכן היא פועלת מולה). ראו את המכתב המצורף בעניין.

אנו כאמור מקיימים קשר שוטף עם כל גורמי המועצה, מפעילים לחץ ודורשים את קידום הנושא בכל פורום, וגם במליאה עצמה. עצומה שנערכה בעניין זה בחודש אפריל 2021 ואשר נחתמה על ידי למעלה מ – 500 איש מהאזור נשלחה למועצה.

עם מינויה של שרת תחבורה חדשה, מרב מיכאלי, העברנו פנייה גם אליה.

אנו כמובן נמשיך לטפל בנושא ונמשיך לעשות מאמצים לשמר אותו על סדר היום ולדרוש את ביצוע הסדרת חציית הכביש בדחיפות.

אך אנחנו מבקשים גם את סיוע הציבור בעניין.

נדרש לחץ ציבורי על מנת לקדם את הנושא. הלחץ הציבורי הוא רכיב קריטי בקבלת ההחלטות גם של המועצה וגם של נתיבי ישראל. לחץ זה אינו יכול להיעשות על ידי נבחרי הציבור בלבד, אלא נדרשת מעורבות של כל אחד ואחת מכם.

אנחנו מבקשים שהקול שלכם ישמע. שידעו שזה חשוב לכם.

נבקשכם לשלוח פניות, מיילים ומכתבים אישיים ללשכת ראש המועצה, לסגניו , למנכ"לית המועצה ולמהנדס המועצה, וכמו כן למנכ"ל נת"י ולמהנדס הראשי של נת"י וכן לרשות לבטיחות בדרכים. במסגרת פנייתכם זו תדרשו מהם לתת מענה לסכנה הבטיחותית החמורה הקיימת בחציית צומת שריד וכן לפעול בדחיפות להסדרת חציה בטוחה (אם באמצעות רמזור ואם בכל דרך אחרת).

אלו הם פרטי הקשר הרלוונטיים לשליחת פניותיכם:

מילוי טפסי תלונה בחברת נתיבי ישראל: https://www.iroads.co.il/%D7%93%D7%99%D7%95%D7%95%D7%97-%D7%A2%D7%9C-%D7%9E%D7%A4%D7%92%D7%A2%D7%A4%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%94%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%95%D7%A8/

אייל בצר, ראש המועצה: EyalB@emekyizrael.org.il

אבי סמוביץ, סגן ראש המועצה: avi@emekyizrael.org.il

שי יזרעאלי, יו"ר יזרעאלים: yor@emekyizrael.org.il

דב וינגרטן, מהנדס המועצה: ruth@emekyizrael.org.il; dov@emekyizrael.org.il

קובי ברטוב, מהנדס תנועה ראשי נת"י: RachelD@iroads.co.il

ניסים פרץ, מנכ"ל נת"י: Pniot@iroads.co.il

הרלב"ד: info@rsa.org.il   

נא הרתמו למהלך ועזרו לנו לקדם את הדברים. אנו סבורים שלחץ ציבורי שנפעיל, באמצעות שליחת כמה שיותר פניות לנמענים לעיל, יקדם מאד את הסדרת חציית הצומת.

גם רעיונות נוספים לקידום העניין וכן כל יוזמה אחרת יזכו לתמיכה מלאה של הנהלת הקיבוץ.

כמו כן, אנו מעוניינים להקים צוות אשר ירכז את המאבק הציבורי בנושא. כל המעוניין לקחת חלק בצוות חשוב זה, מתבקש לפנות אל הח"מ.

בתקווה שחצייה בטוחה של הכביש תוסדר בהקדם.

דורון זבולון, יו"ר וועד האגודה

בשם וועד האגודה, הוועד המקומי, הנהלת הקהילה

2 תגובות

  1. חוה הגב

    כדאי לקיים משמרות מחאה עם שלטים עם שמות ההרוגים חברי שריד הקשישים (3 עד כה) ואחרים, קורבנות ההזנחה הפושעת של המועצה, נתי.

  2. שרה אשל הגב

    ממש לא אתי לכתוב שלטים עם שמות הרוגי כביש הדמים הזה.

השארת תגובה

טלפונים

לוח וידאו

ע. שירות

קלפי

חירום

ס. רכב

דרושים

טפסים

צוותים

    רישום גשם

    מדידה אחרונה 19/3/2024

    מ״מ גשם ביממה האחרונה
    סה״כ מ״מ גשם העונה
    גלילה לראש העמוד
    X
    דילוג לתוכן