גידול האוכלוסיה בעמק יזרעאל ובערים מסביב, הגדיל מאד את העומס בכביש 73 וכולנו עדים לפקקים ולבעיות הבטיחות הרבות.
לאחרונה הושלם רמזור הכניסה ליפעת, ונעשה תכנון של המועצה ושל נת"י להקים רמזור בצומת הכניסה לשריד. הכוונה להתקינו במהלך שנת 2023, אנו מקווים שמוקדם ככל האפשר.
בלי קשר לרימזור צומת שריד, ובמקביל לפתרונות מקומיים שמשפרים מעט את הבטיחות אך אינם נותנים מענה מודרני ואיכותי לגידול הרב במספר כלי הרכב, החלה נת"י, מיוזמתה, לתכנן את כביש 73 ככביש דו נתיבי ודו מסלולי.
לפני מספר שבועות הוזמנו נציגי הישובים שלאורך הכביש לראות חלופות תכנון אפשריות שהציגה נת"י למועצה.
בתוך שריד העברנו חלופות תכנון אלו לוועדת תכנון לדיון ראשוני, ואכן התקיימו שני דיונים שבחנו את חלופות התכנון לכביש שעובר ליד שריד, לרבות המשמעויות לגבי שינויים בכניסה לשריד והשפעה על הסדרי התנועה בתוך שריד, וזאת במטרה לגבש את עמדת שריד בנושא. עלו השגות רבות משריד ומשאר הישובים.
חשוב לציין ובלי קשר לפתרונות המוצעים שהמצב הנוכחי הוא גרוע מאד ועלינו לנהוג בחכמה בין הרצון שלנו לפתרון מיטבי לבין העובדה שעלינו לעזור לקדם פתרונות לצומת הכניסה המסוכנת לשריד.
בינתיים, לבקשת המועצה נת"י הכינה והציגה לה חלופות חדשות, והן יוצגו ליישובים במהלך חודש אוקטובר.
השבוע התקיימה פגישה של היישובים הרלוונטיים (נהלל, רמת דוד, גבת, יפעת, שריד וגניגר) עם ראשי המועצה, בה הודגשה ההתנגדות העקרונית של היישובים ליוזמת נת"י.
חשוב מאד לציין כבר עכשיו שהמועצה והישובים נאבקים כדי שפתרון התחבורה המרכזי באזור, יעבור מדרום מזרח לשריד. מדובר בכביש 71 , מצומת התשבי ועד עוקף עפולה, בואכה בית שאן. זו עמדת המועצה וזו גם עמדת הישובים.
כעת אנו מצויים בשלב מקדמי של ברור וגיבוש עמדות היישובים והמועצה, ולאחר מכן תיבחר דרך ההתמודדות עם התכנון.
הגם שמדובר בפרויקט ארצי בהובלת נת"י, עדיין שואלים לדעתנו. על כן חשוב מאד שנגיד אותה בצורה ברורה ולפיכך כאשר נקבל את החלופות החדשות של נת"י, נביאם שוב לוועדת התכנון ולאחר מכן לכל הישוב, ונביא עמדה ברורה שתשרת את טובת הישוב ובטחון תושביו לשנים רבות.
בברכת שנה טובה
הנהלת האגש"ח, הוועד המקומי ואגודת המתיישבים