החודש שחלף // מהדורת ספטמבר 2019

תמונה של ילדי שריד בבריכה

חברים!
השלמנו שנה ראשונה לדיווח החדשי שלנו ואנו חשים תחושת סיפוק והישג, מהולה במקצת בסוג של הססנות, זאת משום שלמרות שהדיווח מתפרסם באתר של שריד, ולעתים גם ב"מקומי",
יש עדיין פלחים לא קטנים באוכלוסיה שלא מודעים לקיומו ולא מגיבים לו. בפתח השנה
החדשה ועם איחולי שנה טובה, מתוקה ומאושרת אנו ממליצים לכם לעשות היכרות עם "החודש שחלף…", להגיב למה שמתפרסם בו וליטול חלק פעיל במה שמתפרסם בו. מי יתן! 

ולחודש החדש:
ספטמבר – החודש התשיעי לפי הלוח הכללי, בן 30 יום, מקביל בערך לחודשים העבריים אלול ותשרי. שנה חדשה, אולי גשם ראשון, פריחת החצב, עופות נודדים וטעמו של הרימון מבשרים את תחילתו של הסתיו. בלילה שבין ה- 22 ל- 23 לחודש – היום הראשון של הסתיו, בו היום והלילה שווים באורכם.
ואם ניזכר במה שקרה לפני 10 שנים -בספטמבר 2009 – אז:
⋅ אור בעיניים! – ערימות של פסולת גינה ולכלוך נאספו משבילי הקיבוץ לקראת ראש השנה. מצפים למבצע נוסף לקראת סוכות!
⋅ 18.09.2009 – את משימתו הראשונה (כרכז תרבות) עבר עדי רוזן בהצלחה יתרה: מסיבת ראש השנה נחוגה בשריד בריקוד בחדר האוכל ובברכות ושירה על רחבת המועדון לחבר. בתקווה שנזכה להתרחבות הלב בכל חגי ישראל.
⋅ בימי החג הוצגה בגלריה תערוכת ציורים של גיורא כהנא – "יש גם חיות משונות". מומלץ לבקר ולהתרשם!
⋅ מודים לדני נימרי עם סיום קדנציה שנייה כמזכיר קיבוץ בתקופה קשה. כפנסיונר טרי קח לך את הזמן ותהנה מכל רגע.
⋅ ולמי שחסרה שעת שינה יוכל להשלים בלילה שבין שבת לראשון על ידי הזזת מחוגי השעון אחורה.

ובחזרה לימינו אנו:
» 3.9 – שיחת קיבוץ שבמהלכה הוצגו שלושת המועמדים לתפקיד מנהל/ת הקהילה -נפרת מכפר גלעדי, משה פקר וניר רושקין.
הנושא הועבר להכרעה בקלפי. בנוסף הוצג להסבר ולדיון פרוייקט שיפוץ בית 75 (בית "אפרוחי נשר" לשעבר). גם נושא זה
הועבר להכרעה בקלפי.

» בהצבעה הראשונה זכו נפרת טל רביד וניר רושקין למספר קולות זהה ולכן, לפי המקובל הם עברו להצבעה בסיבוב נוסף בקלפי.
כמו כן, אושר באותה הצבעה הפרוייקט המוצע לשיפוץ בית 75.
⋅ בינתיים אנו יכולים לבשר שבסיבוב השני תמכו במועמדותו של ניר 147 חברות/ים ובמועמדותה של נפרת 83 חברות/ים. 

 

אנו שמחים לברך את חברנו ניר רושקין על בחירתו לתפקיד מנהל הקהילה בשריד ומאחלים לו הצלחה רבה בתפקידו החשוב החדש ולקיבוץ נאחל קדנציה מוצלחת, פוריה ומקדמת!
אמנם עוד תהיינה הזדמנויות לברך כהלכה, אך ברצוננו להודות לגליה ולברך אותה על כל מה שעשתה ותרמה למעננו בארבע השנים האחרונות ולאחל לה הצלחה רבה בתפקידה החדש!

תמונה של ניר רושקין

» במסגרת הסבב לקראת סבב הבחירות השני לכנסת אירחנו במועדון את יואב סיגלוביץ מכחול לבן שסיפר לנו על המצב הפוליטי מנקודת הראות שלו ועל סוגיית חקירות ראש הממשלה.

» רחלי לויטה מדווחת לנו שב- 4.9 יצאו אייל סורס, ניב אבנרי, רחלי ורביב לויטה לטיול לרומניה של קבוצת סטודיו Bactive, שכלל
ריצות בוקר, הליכות וטיולים יומיים לאתרים מקומיים, ביניהם טיפוס סולמות, פארק חבלים ועוד. הגיעו גם לאנדרטה לזכר אסון המסוק ב-2010 ברומניה בו ניספו 4 טייסים, 2 נווטים ומשקיף רומני. נערך במקום טקס מרגש ומכובד עם שירת ההימנון. מרשים!

תמונה של רחלי לויטה וניב אבנרי

» 6.9 -אנו משתתפים בצערה של בת שריד תמר (לביא) שפירא וכל המשפחה לרגל פטירתו של הבעל /האב/הסבא חיים שפירא ז"ל בתמרת. שלא תדעו עוד צער!


» 6.9 – מופע נוסף במסגרת Sarid Live והפעם עם יזהר אשדות ולהקתו המדהימה. המגרש הרב תחומי היה צר מלהכיל את מאות הצופים הפעילים הנלהבים, שליוו את ההופעה בשירה ובריקוד משולהב. חווייה אמיתית! תודה לאמנים ותודה רבה מיוחדת לצוות המארגן המסור!

» 6.9 – ברכת מזל טוב שלוחה להורים מעין ואסף,לסבים יעל ורן ברק ולכל המשפחה להולדת הבן/הנכד אדם. רוב נחת!

» שישה נציגי קבוצת אילה המיתולוגית, שחוגגת בימים אלה ימי הולדת 70 (!) -יוסי ריגלר, הדסה וארנון פרסאי, מיכל חומסקי ורעיה זקס נסעו במשותף לטיול חווייתי ברומניה ואנו שמחים לדווח שכוחותנו שבו הביתה בשלום מלאי חוויות ורשמים.

תמונה של חברי קבוצת איילה

» 7.9 – במשחק כדורגל נוסף בין מזרע לשריד השיגו כדורגלנינו נצחון מוחץ של 5:2. שאפו ותהיה לכם הצלחה רבה בהמשך!


» 9.9 – עמית אשל שלנו זכה לא מכבר במקום ראשון בתחרות צילום הטבע היוקרתית Nature's best photography בזכות צילום מעקב אחר נקבת כבש המושק לצד שני הגורים הצעירים בהרי נורבגיה המושלגים. כל הכבוד והיקר לך!

תמונה של כבש המושק צילום עמית אשל

תחזוקה ותשתיות בשריד

» הושלמה הצבת הפנסים הסלולריים לאורך השביל החדש שנסלל בשכונה המרכזית.

» חגי פקר מדווח לנו שבימים אלה מתבצעת בשריד החלפת מערכת האינטרנט לסיבים אופטיים במקום כבלי הנחושת. משמעות השדרוג היא אינטרנט הרבה יותר מהיר ויציב. בשבועות הקרובים יתחילו את ההתקנות בתוך הדירות בתיאום מלא עם הדיירים. בהצלחה לכולנו!

» 10.9 – נברך את נוי ונירן, את פטו וראובן רוטשטיין ואת כל המשפחה המאושרת לנשואי הבן עם בחירת לבבו. שפע אושר ואהבה בדרככם המשותפת!

תמונה של נירן רוטשטיין

» 13.9 – קבלת שבת עם תוצרת עצמית – אירחנו את ג'ון אייזנר שעזר לנו לרענן נשכחות מימי קבוצת ביברכה וראשית הקיבוץ כמו גם על תחילת הקשר ארוך השנים עם צ'כיה, שזכה לעדנה לאחרונה. ליווינו בהתעניינות את התפתחות הפרוייקט, ריענון חורשת "יער מסריק", טיפוח ברית ערים תאומות ולימודיו של ג'ון באוניברסיטת ברנו שבצ'כיה. מאלף ומבטיח המשך טוב ומוצלח!

» 14.9 – במסגרת הטורניר הנמשך התקיים משחק כדורגל נוסף בין שריד לציפורי/אלון הגליל. הפעם היתה יד (רגל) כדורגלנינו על התחתונה והפסידו בשיעור 3:1 כשאת השער לזכותנו הבקיע שחף פרי. המשך יבוא!

 

» 15.9 – ותיקי הקיבוץ ובוגרי הסנדוויץ אירחו את עמוס דותן בנושא "פוליטיקה והיסטוריה". שמענו הרבה ידע וקיבלנו המון אינפורמציה!

» 15.9 – מזל טוב להורים פז וקורן, לסבים גאולה ויובל רביד ולכל המשפחה להולדת הבת/הנכדה ניב!

» 16.9 – במועדון לחבר התקיים ערב משחקי שולחן מגוונים לכל הגילאים, ערב שזכה להשתתפות רבה ועירנית. שמענו על כך הדים טובים וחיוביים עם תקווה שיהיה לזה המשך בקרוב.

תמונה מתוך ערב משחקים במועדון לחבר

» 17.9 – סבב שני לבחירות לכנסת ישראל, על כל מה שכרוך בכך. תוצאות ההצבעה בשריד: כחול לבן 255, מרצ-הדמוקרטית 158, עבודה 66, ישראל ביתנו 26, ליכוד 25,אחרים 16. סה"כ הצביעו 546 בעלי זכות בחירה שהם 72.7% מכלל בעלי זכות ההצבעה, שרבים מהם כבר לא מתגוררים כאן מזמן.

» 18.9 – מזל טוב לעופרה רושקין, להורים גלית ורונן ולכל המשפחה לרגל נשואי הבת/הנכדה רוני עם בחיר לבה אסף. רוב נחת ואושר!

» 18.9 – רום הרוש מדווח לנו שצוותי המרפאה ומרפאת השיניים יצאו ליום גיבוש, לארוחת בוקר נעימה ולסדנת שוקולד חווייתית בדה-בר שבכפר חסידים. יצאו משם עם קופסאות שוקולד אישיות, כוחות מחודשים והרבה מצב רוח טוב. מפרגנים לכן/ם!

תמונה של צוות מפראה בשריד

» 20.9 – ברוב עם והדר נישאו בבריכה שלנו יפעת (משדה אליהו) וטל עופר. נברך אותם ואת הבן גלי, את דינה ודן עופר במזל טוב!

» 20.9 – במסגרת קבלת השבת צויינה חגיגית פתיחת המכינה "הרועות למרחקים" בשריד. באירוע בירכה בנעימים וברגש מנהלת הקהילה שלנו גליה ואנו מביאים מדבריה בהזדמנות זו: "שבת שלום לחברות, חברי ותושבי שריד, לנועם, טמי, טאי, רומי, רינה, אביבית, סנטעלם, ירוסאלם, יסמין, רותי, מיכל, צוקי, שירה, קטיה, רחל, שחר, רחל, ספיר, שיראל, ימית ורון, בנות המכינה  "הרועות למרחקים" שהגיעו אלינו לשריד ולצוות המדריכים סיון, קרן, הדר ורעות. דרכה של המכינה לשריד לא היתה חפה ממהמורות ואתגרים, אבל כמו בחיים, כששואפים למשהו, בעיקר אם הוא נכון וערכי, מוצאים את הדרך להגשים. "רועות למרחקים" הנו פרוייקט ייחודי, אנושי, ציוני, העוסק בהעצמה וקידום נשים וככזה, אני שמחה שמצאנו לו בית אצלנו בשריד ואנחנו פותחים עבורו את הלב ומגישים לו יד וכתף. לחברה הרב דורית של שריד, הכוללת מגוון רחב של עדות ישראל, מצטרפות גם אתן ואני מקווה שתרגישו בבית בתקופה בה תשהו כאן. אני מאחלת לכן שנה של לימודים, העשרה, סיפוק, יצירה, רוגע, עניין והצלחה גדולה במשימות העומדות לפניכן. וכמה מילים לסיום:  אני מאמינה גדולה בנשים וביכולת שלהן לגייס את כישוריהן ויכולותיהן לפרוץ לעצמן ולחברותיהן דרך למנהיגות, ניהול והובלה ציבורית ורוחנית. אני שמחה שהצלחתי להוביל את המהלך של הבאת פרוייקט כה ראוי לשריד. מקווה שתשכילו למצות את כל אשר מדריכותיכן ומורות ומורי הדרך שלכן יעניקו לכן. ושוב, שמחה מאד בשם קיבוץ שריד להוות לכן ולמכינה בית. בנות יקרות, רעות, הדר, סיון וקרן – אנחנו פה איתכן בשביל המתחיל כאן!".   תודה רבה לגליה על דבריה החמים והמרגשים!

תמונה הרועות למרחקים

נברך מקרב לב את לורי ספיר לרגל יציאתה לגימלאות לאחר 23 (!) שנות עבודה חינוכית פוריה ומסורה כמורה לאנגלית וכרכזת מקצוע בבית הספר "עמקים תבור". נקבל אותה בברכה למועדון הגימלאים, אך נודע לנו שהיא לא בדיוק עוברת למצב מנוחה, כי כבר כיום מתנדבת בארכיון ומסייעת לאיילת קרוא בכל מה שקשור למסמכים באנגלית. בנוסף לורי הצטרפה אל צוות הסדנה למתמטיקה ועוזרת בהתנדבות לתלמידים הזקוקים לעזרה באנגלית. כל הכבוד לך!

נברך את מורן ברק ואת חגי טוך לרגל נשואיהם המרגשים בקיבוץ יפעת. אנו שמחים לברך במזל טוב את הזוג המאושר, את רבקה וגדי ואת כל המשפחה לרגל האירוע המשמח.

תמונה מהחתונה של מורן ברק

» 23.9 – מפגש אחרון העונה של החוג להתעמלות במים בהדרכתה של תמר חמדי. תודה לך על פעלך ולהתראות בעונה הבאה!

 

מפגש-אחרון-של-חוג-התעמלות-ב

» 24.9 – מזל טוב להורים אילת ואלעד ולאח אייל כפרי, לסבים ציביה ואמציה ולכל המשפחה המאושרת להולדת התאומים אורי (הבת) ואיתן (הבן). שפע ברכות ואיחולים!  

וכהרגלנו נעבור ל פינת הפירגון

* נפרגן לרחל דננבאום ודורית בירק על היוזמה המבורכת ועל הביצוע הלא פחות מוצלח בהובלת סדנת המתמטיקה למעוניינים ולזקוקים לכך. שאפו גדול!

* נפרגן ונודה לגיורא כהנא על כך שכבר 13 שנה (!) מאייר ומקשט בהתנדבות את המודעות היפות והמושכות המבשרות על נושאי קבלות השבת שלנו. 

* ואם בקבלות שבת מדובר, אז מן הראוי לפרגן שוב מקרב לב לאסתי שטיינברג על התמדתה ארוכת השנים בליווי המוסיקלי של קבלות השבת. לא נשכח, כמובן, גם את יורם שטיינברג ונודה לו על תרומתו הייחודית ארוכת השנים בניסוח והגשה מוטעמת ונעימה של פרשת השבוע המסורתית והאקטואלית שלו!

 

* נפרגן לנחום אברמוביץ שהתקין בהתנדבות וללא עלות מערכת מחשוב שלמה למכינת "הרועות למרחקים". שאפו! גם זה לא מובן מאליו!

תמונה של נחום אברמוביץ'

ולקראת סגירת הגיליון עוד שני אייטמים שהגיעו לידיעתנו:

» רוני דה קוסטה מדווחת ומברכת: "ביום חג שני של ראש השנה הבריכה המקסימה והצלולה נסגרה באופן רשמי, גם אם עוד עשוייה להיפתח לעתים בהתאם להודעות שיתפרסמו בנדון. התאספנו כ-40 בוגרים וילדים לפרידה ממתי אורן המסיים את עבודתו לעונה זו בשריד ואמירת תודה לגילי לנס על ניהול הבריכה בקיץ זה. בדברים ובתודות שנאמרו על ידי רוחלה בן יוסף, רחל דננבאום, אורנה עצמוני, פני מור ואחרים הובעו שפע של רגשות הערכה ותודה על עבודתו המסורה והיחס של מתי לכל באי הבריכה שלנו – : המציל האולטימטיבי" נאמר בדברי התודה למתי". ואנו מוסיפים – תודה לך, בהצלחה בהמשך הדרך ולהתראות בעונה הבאה!

» וברגע האחרון ממש – מזל טוב להורים הגר וניב, לסבים פני ואריאל מור ולכל המשפחה להולדת הבת/הנכדה דני, אחות לגוני!

וכאן בא לסיומו הדיווח החודשי שלנו, הארוך אולי, לעניות דעתנו – הממצה והענייני.
נברך את כל בית שריד ואת כל עם ישראל בברכת שנה טובה ומתוקה, מוצלחת, מהנה ומקדמת, שיתקיים לגביה הפתגם "תכלה שנה וקללותיה ותבוא עלינו שנה חדשה וברכותיה"!

כל טוב לכם ולהתראות ב-"החודש שחלף.." של חודש אוקטובר.

השארת תגובה

טלפונים

לוח וידאו

ע. שירות

קלפי

חירום

ס. רכב

דרושים

טפסים

צוותים

    רישום גשם

    מדידה אחרונה 9/4/2024

    מ״מ גשם ביממה האחרונה
    סה״כ מ״מ גשם העונה
    גלילה לראש העמוד
    X
    דילוג לתוכן