הסבר לגבי אחריות, סמכות וקבלת החלטות בענייני קורונה במערכות החינוך בשריד

נוף לבריכה - צילום רותם בכר

קבלת החלטות בענייני קורונה

הקשורות למערכות החינוך בשריד (גיל רך וחינוך חברתי)

בעקבות הבידודים הרבים וסגירת גנים ומרכזים שחווינו לאחרונה, רצינו להסביר בקצרה איך עובד התהליך בכל הנוגע לענייני הקורונה במערכות החינוך שלנו, אצל מי האחריות והסמכות, ומהם העקרונות והשיקולים העיקריים העומדים בבסיס ההחלטות שמתקבלות:

  1. כל עניין הנוגע לקורונה בשריד מנוהל על ידי "צוות הקורונה". צוות הקורונה מורכב משורה של בעלי תפקידים: דורון זבולון (יו"ר האגודה ונציג הוועד המקומי), שמרית טרגן היבל (מנהלת האגודה והוועד המקומי), ניר רושקין (מנהל הקהילה וחבר וועד האגודה), ירון אסטרייכר (יו"ר צח"י), לילך שחם קציר (דוברת צח"י), טל סוננברג (צח"י), רום הרוש (אחראי בריאות) ועוזי פלגי (מנהל העסקים של שריד).
  2. בהתאם, כל החלטה הנוגעת למערכות החינוך בשריד והקשורה בקורונה, ובוודאי כזו הנוגעת לסגירה של גן או מרכז בעקבות חשיפה לילד או מטפל מאומת, מתקבלת על ידי צוות הקורונה. כמובן שטרם כל החלטה שכזו מתבצעת התייעצות הדוקה עם מנהלת מערכת החינוך הרלוונטית (ענבל/לירון), ובמידת הצורך אף עם וועדת החינוך הרלוונטית (חינוך הגיל הרך/החינוך החברתי), אך ההחלטה הסופית בעניין היא בסמכותו ובאחריותו של צוות הקורונה והוא זה אשר מנחה את מנהלת המערכת הרלוונטית כיצד לפעול.
  3. לכן ההודעות (העיקריות) שמקבלים ההורים בנוגע להימצאות חולה מאומת במערכת, לגבי בידודים או לגבי סגירת מסגרת כלשהי – הן הודעות רשמיות של צוות הקורונה ולא של הצוות החינוכי, שכן הסמכות לכך היא אצל צוות הקורונה.
  4. כאשר מתקבל עדכון על תוצאה חיובית אצל ילד, משימתנו הראשונה היא לעצור את פוטנציאל ההדבקה בתוך שריד. מיד עם קבלת העדכון הנ"ל נשלח עדכון מהיר למנהלת המערכת אשר מעדכנת גם המועצה. במקביל אנו מבצעים בירור לגבי המגעים האחרונים של הילד המאומת עם הילדים האחרים שבמסגרת. מכאן אנו מסיקים את ההשלכות של החשיפה לגבי הילדים והצוותים ומהי חובת הבידוד על פי הנחיות משרד הבריאות. במקרים מסוימים נשקל גם הצורך בסגירת המסגרת על מנת למנוע המשך הדבקה.  שלב זה הוא עמוס ביותר, אך קורה במהירות רבה ומסתיים בעדכון ההורים ובפרסום הודעה לציבור.
  5. שלב איסוף המידע, הסקת המסקנות, מתן הנחיות לביצוע, והפצת המידע וההנחיות להורים ולציבור הוא מורכב, ואנחנו עובדים מהר אל מול שמועות מצד אחד, ורגישויות אישיות וקהילתיות שונות מצד שני – וכל זאת תחת חובה להביא את המידע המדויק ביותר שניתן. 
  6. במסגרת כלל השיקולים המנחים אותנו בקבלת ההחלטות הנוגעות למסגרות החינוכיות, אנו פועלים בראש ובראשונה על פי הוראות משרד הבריאות, משרד החינוך והמועצה האזורית. הוראות אלו נועדו לשמור על בריאות הילדים והצוות כמו גם לעצור את שרשרת ההדבקה בישוב. בנוסף לאלו אנו לוקחים בחשבון אף שיקולים של ניהול קהילה, צנעת הפרט, צרכים של ההורים ושיקולים חברתיים וקהילתיים, אשר מטבע הדברים משקלם נמוך יותר בקבלת ההחלטה לגבי סגירת מסגרת כזו או אחרת. 
  7. אנו חייבים לומר כי נסיבות הדברים מביאים לפתחנו – על בסיס יום יומי – הרבה מאד אתגרים ודילמות שאיתם אנו מנסים להתמודד לפי מיטב שיקול הדעת שלנו ותוך שאנו מנסים כל העת לבצע ניהול סיכונים מחושב ואיזון שיקולים ראוי.
  8. בנימה קצת יותר אישית:

השבועות האחרונים היו מורכבים מבחינת המקרים הרבים שהיו לנו כאן.  זה היה קשה לכולנו – ונראה שזה ימשיך איתנו לעוד תקופה. נדמה שאין משפחה בשריד שלא שהתה זמן מה בבידוד ובדיקות, ושהתסכול והייאוש מהמצב לא היו מנת חלקה. אנחנו מרגישים שהגיעה העת לבקש מכולנו לגלות אורך רוח ואחריות מוגברת. גם כאשר מתלבטים לגבי ביצוע בדיקה לילד או שליחת ילד למערכת, וגם כאשר מדברים/כותבים מתוך כעס, חרדה או דאגה.  כולנו בסיפור הזה יחד, וכולנו גם נהיה כאן כשהסערה הזאת תירגע (בין הגלים לפחות). יש לנו את הזכות לחיות בקהילה הזאת, וכדאי שנזכור שכל אחד מאיתנו היה או יכול להיות בנעליים של האחר בהינף בדיקה חיובית אחת.

אנו מקווים שהצלחנו לשפוך מעט אור על הדברים.

 מוזמנים לפנות אלינו בכל שאלה, רעיון או הצעה.

בריאות טובה,

צוות הקורונה

תגובה אחת

  1. שרה אשל הגב

    מגבים וסומכים על שיקול דעתכם ורגישותכם.
    בימים לא פשוטים כאלה -חזקו ואמצו ונמשיך כולנו לקוות ולפעול לטוב.

השארת תגובה

טלפונים

לוח וידאו

ע. שירות

קלפי

חירום

ס. רכב

דרושים

טפסים

צוותים

    רישום גשם

    מדידה אחרונה 19/3/2024

    מ״מ גשם ביממה האחרונה
    סה״כ מ״מ גשם העונה
    גלילה לראש העמוד
    X
    דילוג לתוכן