החודש שחלף // מהדורת נובמבר 2020

שקיעה בשריד צילום אילנה בלומברג
צילום: אילנה בלומברג

נובמבר – החודש האחד עשר בלוח השנה הכללי, בן 30 יום, שהמזלות שלו בחודש העברי הן עקרב וקשת. החודש תפילותנו נענו וגשמי ברכה ירדו על שדותנו (כ-157 מ"מ בחודש זה בלבד!!!) ובין גשם לגשם ימים יפים לעין ולטיול, הציפורים הנודדות ממשיכות לנחות אצלנו לחניית "תידלוק" וממשיכות בדרכן מכאן לאפריקה כדי לעבור שם את החורף כמדי שנה בשנה.

ואם ניזכר במה שקרה אצלנו בנובמבר 2010, בדיוק לפני עשר שנים:

• מרים אגסי ז"ל זכתה להפגש עם פוצ'ו המיתולוגי שהופיע בשריד עם גבי ברלין בחדר האוכל ולחדש היכרות לאחר 70 שנה וכך לשחזר את חברותם מימי כפר חוגלה.   היא אף לקחה אותו לסיור בקיבוץ על הקלנועית ואם הם עוד לא ירדו ממנה הם ממשיכים להעלות זכרונות…

• לאחר מו"מ מייגע וממושך סוכם עם בזק על העברת קו תקשורת לשכונת ההרחבה מהמרכזיה של שריד, לשימושם ולהנאתם של חבריה.

• בכנסת צויינו 100 שנה להתיישבות הקיבוצית בהשתתפותם של עדי רוזן (הנכד של…) וצבי ילינסקי (מועמד לכנסת אם מרצ תתרחב…) בכינוס מיוחד, שלא בטוח שהיו מקיימים אותו כיום…

• לאחר 67 שנות עבודה מסורה בקיבוץ החליט חברנו היקר אורי לב ז"ל לצאת לפנסיה בגיל…88 (!!!) ולהנות מהפנאי והחופש המגיעים לו בצדק רב, זאת לאחר שנות עבודה ארוכות בלול (עליהן קיבל פרס העבודה מטעם ממשלת ישראל) ובחשמליה, עד ליום יציאתו לפנסיה ממש. נעים להזכר בו!

ובחזרה לנובמבר 2020:

» 1-2/11 – ירדו רק 2 מ"מ גשם, אך כפי שכבר דיווחנו ההמשך היה הרבה יותר מוצלח!

» 1/11 – יום חגם של הטבעונים, לאלה החיים בקרבנו מן הראוי לפרגן להם על התמדתם. תהיו בריאים!

» 2/11 – הרבה מזל טוב לויקה ומילוא מול ולכל המשפחה להולדת הבן אורי. רוב אושר ונחת לכולכם!

» כמדי כל יום שני ממשיכים להתקיים מפגשי הבוקר של הגימלאים במועדון לחבר למפגש חברתי חם ולתירגול הצ'יקונג בהדרכתו המסורה של עופר דה קוסטה.

» 3/11 – משתתפים באבלו ובצערו של חברנו דביר וולף ושל כל המשפחה במות עליו אביו שלמה ז"ל בקיבוצו אפק. שלא תדעו עוד צער!

» 3/11 – התקיימה פגישת היכרות עם עדי, העו"סית החדשה של הקיבוץ, ואנו שמחים לאחל לה הצלחה רבה בתפקידה החדש. באותה הזדמנות שמענו מרונית סלע על  "התמודדות במצבי לחץ וחוסר ודאות" שכל כך אופייניים לתקופת הקורונה הבעייתית, ובכלל…

» 3/11 – יצא לפועל מבצע חידוש צביעת סימני הכוונה וזהירות בכבישים, בפסי הרעדה, בחניות ובסימני דרך למיניהם, לנוחיות הולכי הרגל והנהגים כאחד. לתשומת לבם של הנהגים המתונים והפרועים – הסימנים אינם אופציונליים והם מחייבים, למען הבטיחות הבסיסית של כולנו!

צילום של צביעת כבישים בשריד

» 3/11 – שיחת קיבוץ שבה הוצגו המועמדים לניהול עסקי של הקיבוץ – עוזי פלג מגבעת עוז ומאור פרסאי שלנו. הנושא הועבר להכרעת הקלפי. כמו כן, התקיים דיון ראשוני בדבר הבראת ענף המזון. סוכם להחזיר להנהלה לצורך מיקוד נתונים ואלטרנטיבות אפשריות, לשם המשך הדיון בשיחה וקבלת החלטה בנדון בקלפי, כמקובל אצלנו.

» 4/11 – נסללה וחודשה הדרך העולה משכונת ההרחבה ומגרש הכדורגל לכיוון חדר האוכל של המוסד לשעבר והבריכה, לנוחיות הולכי הרגל למיניהם. תתחדשו ונתחדש!

תמונה של הכביש החדר למגרש הכדורגל

» 4/11 – מלאו 25 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל. לצד ההפגנה הגדולה בכיכר רבין וטקסי הזכרון למיניהם המועד צויין גם אצלנו בצניעות באמצעות תערוכה נאה ליד הכניסה למועדון לחבר. אסור לנו לשכוח!

» 7/11 – עצרות המחאה בכבישים, בצמתים, בגשרים, בקיסריה ובבלפור נמשכות ללא לאות ואצלנו מורגשת פעילות ערה ואינטנסיבית במיוחד בהקשר זה, בעיקר בזכות הרתמות ראויה לציון מיוחד של גיורא ונילי רמות, שפעילותם כבר חורגת הרחק מגבולות שריד ומורגשת היטב ברחבי העמק. שאפו וכל הכבוד לכם ולכל המתגייסים!

צילום: גפן קלין

» 9/11 – 82 שנה ל"ליל הבדולח" הזכור לשמצה והנורא, שבמהלכו נרצחו מאות רבות של יהודים באוסטריה וגרמניה, הועלו באש כ-1,400 בתי כנסת והחל התהליך הזוועתי שהוביל  לאירועים הנוראיים של השואה. מי יתן שהאנושות תפיק מכך את הלקחים המתבקשים.

* אייל ורועי אטיאס – שיפוצניקים. יזמות מקורית ומפרנסת בימי הקורונה המטורפים העוברים על כולנו. חברים רבים כבר יכולים להעיד על טיב עבודתם ועל יחסם האדיב והמכבד. בהצלחה לכם!

» נשלח מכאן ברכת החלמה טובה ומהירה לגפן קליין ששברה את רגלה ולהלן אייזנברג-פלוגה ששברה את ידה. איחוי מוצלח והתאוששות מהירה!

» 10/11 – לאחר ספירת הקולות בקלפי התברר שעוזי פלג מגבעת עוז נבחר על ידינו לתפקיד המנהל העסקי של הקיבוץ. נאמר תודה רבה מקרב לב למאור פרסאי על תיפקודו המסור והמושקע לאורך ארבע השנים האחרונות ונאחל לו הצלחה רבה בעיסוקיו העתידיים. כמו כן, נקבל בברכה את עוזי ונאחל לו/לנו הצלחה רבה בתפקידו החדש.

» 11/11 – קבוצת מטיילי עוזי שווייצר (שלהבא תיקרא "טיולים על מפות ניווט") יצאה לטיול נוסף בנחל בית לחם הדרומי בואכה כפר יהושע. טיול יפיפה, ביום בהיר ושטוף שמש, בנוף יפה ובאוירה טובה. כבר מצפים בקוצר רוח לשובו הקרוב של עוזי לפעילות מלאה בקבוצה.

» 11/11 – במועד זה מלאו 72 שנה לפירוק הפלמ"ח הכל כך שנוי במחלוקת.
ובמעבר חד מציינים בו גם את "יום הרווקים הסיני" – אמצעי נוסף להגברת השיווק והמכירה של מוצרים רבים, נחוצים ונחוצים פחות…

» 13/11 – קבוצת מטיילים מעורבת, בהובלתו של חברנו אריאל מור השלימה קטע נוסף במסלול שהל בראש הנקרה ומתקדם דרומה לאורך חופי הים התיכון. הפעם עברנו את הקטע שבין חוף נווה ים לבין חוף דור, בסביבת נופים מהממים, מפרצים מפתיעים ולגונות של מים שקופים להפליא. מסלול יפיפה מאד מומלץ.

» 15/11 – החורף הגיע ועמו כמות גשמים מכובדת בהחלט, בדרך להשלמת המכסה של 157 מ"מ בחודש אחד. לצד תקלות שונות, לרוב מינוריות, אלה גשמי ברכה ואנו ממתינים למנה הבאה…

» 16/11 – מזל טוב ושפע ברכות לפטו וראובן, להורים נוי ונירן ולכל המשפחה להולדת הבן/הנכד ליאם רפאל. רוב אושר ונחת לכולכם!

» לאחר שהופנו אלינו תלונות ופניות בדבר מצבו המעורר דאגה של בית העלמין שלנו (נמסר לנו על הזנחה, היעדר טיפול שוטף מספק וכד'), פנינו אל שמרית, מנהלת אגודת המתיישבים וביקשנו ממנה להגיב לטענות. שמרית ביקשה למסור באמצעותנו, שהפנייה התקבלה, שמודעים לקשיים שתוארו ולמצב ומבטיחים טיפול ענייני בנושא, אם כי לא כל הפתרון יוכל להנתן מיידית. עד כאן!

» 17/11 – מפגש חברים עם שמוליק לשם (יו"ר הקיבוץ) שנועד להחלפת דעות, התרשמויות וקבלת מידע. מבחינתו של שמוליק היתה זו מעין "פגישת חימום" התחלתית לקראת מפגשים נוספים שאמורים להתקיים בימים הקרובים ממש. חברים מעוניינים מוזמנים לפגישות הבאות המתוכננות.

» 17/11 – שיחת קיבוץ – בתחילתה דו"ח פנסיוני מפיהם של שגיא צוקר והיועץ הפנסיוני שלנו לצורך קבלת מידע עדכני בדבר הטיפול בנושא והדרכים להקטנת הגרעון האקטוארי המסתמן. בהמשך התקיים דיון מסכם על תקנון הצמיחה הדמוגרפית ועל ההסתייגות שהוגשה על ידי חברים בדבר תשלומי קליטה למיניהם. הסעיף השלישי עסק בפנייה לאישור המשך העברת שכ"ד בעת חופשה ממושכת בחו"ל. שני הנושאים האחרונים הועברו כמקובל להכרעה בקלפי.

» 17/11 – בדיוק לפני שנה נחשף חולה הקורונה הראשון בעולם בסין, נגיף שאז, וגם כיום, היה וממשיך להיות נעלם גדול קשה להתמודדות… נקווה כולנו שבמהרה נצליח לחשוף את צפונותיו…

» 20-21/11 – לילה וסוף שבוע גשום וסוער במיוחד, שהחזיר אותנו למעילים, לשמיכות הפוך ולמטריות. לא נורא! הלוואי כך הלאה!

» 22/11 – אספת מתיישבי שריד שעל סדר יומה הצגה ואישור הדוחות הכספיים לשנת 2019, בהשתתפות רואת החשבון מיכל אהרוני. קצר ולעניין!

»24/11 – אסון מטוס האימונים של חיל האויר, שבו ניספו לצערנו הרב רב סרן איתי זיידל משובל ורב"ט ליהוא בן בסה, בנו של שיבולת כהנא שלנו ונכדם של יעל כנען וגיורא כהנא. אבל כבד נפל על המשפחה ועל הקיבוץ. כואבים ומשתתפים בכאבם, צערם ואבלם של שיבולת ושלומי, של יעל ואפרים, של רינה וגיורא, של כל המשפחה והקיבוץ בנפול ליהוא ז"ל. מי יתן ולא תדעו עוד צער!

» 24/11 – תרומת דם בשריד לאחר מסע פירסום ושידול. רום הרוש מדווח שבסופו של דבר התייצבו ותרמו 36 חברים, לא כולל את אלה שתרומתם נפסלה מסיבות שונות. אמנם במציאות שלנו זאת נחשבת לתרומה יפה למדי, אך עדיין נשאלת השאלה – היכן עשרות החברים הנוספים שכשרים למתן תרומת דם?

» שבי הרוש מספרת לנו על "גילגולו של מעיל": " לפני ימים מספר פירסמנו הודעה על איסוף מעילים לנזקקים. תוך זמן קצר עשו דרכם אלינו מעילים רבים מספור אשר הובאו בידי בעליהם לנקודת האיסוף שבכניסה לבובטיק וכל מעיל – זהב פרוויים!   השקים נערמו עוד ועוד עד אין הכיל, מה שמעיד על ההתגייסות המרגשת של החברים רחבי הלב.  חגי ועירית הובילום למועצה האזורית ושם הם התקבלו בשמחה רבה. תודה לכם חברים יקרים על ההיענות ועל הנדיבות! נקווה שהמעילים יגנו היטב על בעליהם החדשים    מקרה וסערה". מסתבר שעוד קיימים אצלנו דברים יפים!

תרומת מעילים לנזקקים

» 25/11 –  היום הבינלאומי למאבק כנגד האלימות כלפי נשים. מור פלג, הממונה היישובית למניעת הטרדה מינית מדווחת לנו: "הועדה למניעת הטרדות מיניות בשריד פועלת להעלאת  המודעות לנושא במקומות העבודה בתחום האחריות של הקיבוץ ובקהילת הקיבוץ, לטיפול בתלונות ולתמיכה בפונים/ות.  ב-12/11 קיימנו בזום הרצאה למנהלים/ות של מקומות העבודה בקיבוץ בנושא -"איך יוצרים סביבת עבודה בטוחה ונקייה מהטרדות מיניות?", שהועברה על ידי המרכז לסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית. בעתיד נעביר סדנאות והדרכות לעובדים בקיבוץ ולחברי ותושבי הקהילה. ביום המאבק תלינו (ביחד עם מנהל מש"א) עותק מקוצר של התקנון למניעת הטרדה מינית, ובו גם פרטי ההתקשרות איתי.
בשבוע שקדם ליום המאבק הבינלאומי קיימה המועצה האזורית עמק יזרעאל מספר מפגשי זום פתוחים לקהל הרחב, אשר נגעו בהיבטים שונים של הנושא. מלבדי חברים בועדה למניעת הטרדה מינית רעיה קליין, פלג רוזן ומור דר. אתם מוזמנים/ות לפנות אלי בכל שאלה/התלבטות/דיווח וכד' על הטרדה או פגיעה לטלפון 0547299468"   ואנו מוסיפים על כך – בהצלחה לכן, אך הלוואי שלא נזדקק לכך!

» 28/11 – שיירות הצוללות מהצפון ומהדרום עשו דרכן לוילה של ביבי בקיסריה, שיירות ההרשימו מאד והעלו בצורה משמעותית את המודעות לחשיבות הנושא והמאבק. לצד זה התקיימו המחאות הקבועות והעוצמתיות שבמתחם כיכר פריז/בלפור, כמו גם בכל גשר, צומת וכיכר מרכזית ברחבי הארץ – "את המנגינה הזאת אי אפשר להפסיק!".

תמונה של שיירת הצוללות בדרך לירושלים

» אריאל מור המנעולן ממשיך לתפקד גם כאיש התחזוקה של גני הגיל הרך, לצד אינספור תחומי עיסוק והתנדבות נוספים בקיבוץ ומחוצה לו. אין כמוך! 

» נברך את סוכנות הדואר המקומית ואת מנהלה חי שפיר עם קבלת מכונת הביול החדשה שבלי ספק תקל על העבודה ותתרום ליעילותה. תתחדש!

» התרשמנו מאד מהחידושים ומשיפוץ הריהוט שבוצע בלובי ליד הכניסה למועדון לחבר – כורסאות ושולחנות צבועים, כריות חדשות, ספרים מסודרים ומאורגנים בסדר מופתי ועוד כהנה וכהנה. נוצרה במקום אוירה נעימה ומזמינה למפגשים יזומים ו/או בלתי צפויים. יוזמה יפה, רעיון מוצלח וביצוע לעניין! תודה רבה לבעלי הרעיון ולמבצעים!

תמונה משיפוץ הכניסה למועדון לחבר

» "הבנות הבוגרות" שוב סורגות לטובת הפגיה שבמרכז הרפואי העמק שבעפולה. לא נס ליחן!

» 29/11 – כ"ט בנובמבר – החלטת עצרת האומות המאוחדות על תכנית החלוקה והקמת מדינה יהודית בארץ ישראל – היא מדינת ישראל. (מתוך עיון בכותרת המרשימה שהתנוססה על שער "ידיעות אחרונות" בדיוק לפני 73 שנים). היו אלה ימים טובים וגורליים!

» 30/11 – נקנח בברכה לנבו כפרי שהתגייס לחטיבת הנחל ממש בימים אלה. הרבה הצלחה ועניין בשירותך החשוב. צא לשלום וחזור אלינו בריא ושלם!

ובזאת נסיים את הדיווח לחודש זה ונחזור אליכם עם פתיחת שנת 2021, לאחר תום חודש דצמבר, עם נושאים ואייטמים חדשים ומעניינים. תשמרו על בריאותכם והמשיכו בפעילותכם הטובה גם בימי הקורונה! כל טוב!

תגובה אחת

  1. אסתר שפיר הגב

    בעניין בית הקברות "המוזנח". אם למישהו יש טענות והשגות לגבי בית הקברות, תמיד ניתן לפנות אל האחראי ולדבר איתו על כך.
    מן הראוי , שלפני שמפרסמים דבר כזה באתר, יפנו אל האחראי לקבל את תגובתו.

השארת תגובה

טלפונים

לוח וידאו

ע. שירות

קלפי

חירום

ס. רכב

דרושים

טפסים

צוותים

    רישום גשם

    מדידה אחרונה 3/3/2024

    מ״מ גשם ביממה האחרונה
    סה״כ מ״מ גשם העונה
    גלילה לראש העמוד
    X
    דילוג לתוכן