החודש שחלף // מהדורת אוקטובר 2021

אוקטובר – שם החודש העשירי בלוח השנה הלועזי, מקביל בערך לחודשים תשרי חשון העבריים. לכאורה היינו צריכים להיות כעת עמוק בתוך הסתיו, עם המעבר לשעון החורף ועם ראשית הגשמים, אך בפועל הכל מתמהמה בימים אלה של משבר האקלים ויש לנו עדיין לא מעט תזכורות של ימים חמים מעל לממוצע המצופה בעונה זו. נקווה לבואם של גשמים בהקדם. עדיין חקלאיים, לא?

נשוב כעת למה שקרה אצלנו לפני 10 שנים, באוקטובר 2011:

» ביום שלישי, ה-18/10, בתום 1941 ימי שבי, הוחזר בשעה טובה גלעד שליט הביתה. שמחים, מתרגשים, למרות המחיר הכבד ששולם על כך…

» ב-4/10, במלאת 55 שנה להקמת "גמל", קויים בבריכה ערב לקוחות של המפעל מהארץ ומהעולם. הכוונה היתה להראות, בין היתר, את החיבור המיוחד של המפעל לקיבוץ שריד (היו ימים…!). במסגרת האירוע הוקרן סרט קצר שרון ברק ערך לכבוד זה והוכן גם סרט תדמית חדש לקראת האירוע. מים רבים זרמו בירדן מאז… כחלק מהאירועים ב-24/10 יצאו עובדי "גמל" ליום כיף לשם גיבוש ואתנחתא מהעבודה – פארק הירדן, קיאקים, ג'יפים, תחרויות פיינטבול ועוד, ולפנסיונרים של המפעל טיול ברוח "ההתיישבות הראשונה". היה כדאי!

» ב-16/10 הסתיימה רשמית (באמצע אוקטובר!!!) עונת הרחצה בבריכה. יצאנו רטובים אך מרוצים, כשאנו מודים למוטה וליוסי נץ על התחזוקה והשמירה (על הבריכה ועל המתרחצים גם יחד).

» החגים מאחורינו, עם המאמץ הניכר, המיוחד והגדול שהושקע בניסיון להחזיר את חגי תשרי למתכונתם המסורתית בשריד. על כך מגיע למארגנים יישר כוח ושאפו גדול!

ובחזרה לימינו אנו בשנת 2021:

» 1.10 – התחדשו קבלות השבת לאחר פגרת החגים. בראשונה שבהן התארחה אצלנו אור-לי להב, מנהלת ביה"ס שגיא שבקרבנו, שסיפרה לנו על תחלופת הצוות, על ההתארגנות בימי קורונה, על התמיכה של הצוות בנקודות החוזקה של הילדים, על מעורבות ביה"ס בפינת החי והצומח של שריד ועל כל מה שעומד לפני הילדים והצוות במהלך שנת הלימודים שלפנינו. בהצלחה!!!

» 2.10 – פתיחת התערוכה החדשה של אדווה דרורי בגלריה בגן שמואל. ההדים שהגיעו אלינו מאלה שכבר ביקרו בה הם ממש חיוביים ולכן מומלץ לבקר בה ולהתרשם. לפנינו אמנית שעוסקת בהתמדה בנושא הקרוב ללבה שחוזר על עצמו, כל פעם מנקודת מבט שונה ומיוחדת. בהצלחה לך!

» 3.10 – ערב חשיפה למחזור החדש של בנות מכינת "הרועות למרחקים", להיכרות בלתי אמצעית עם הבנות החדשות ועם הצוות המלווה/מדריך אותן. בהצלחה!

» 3.10 – 80 שנה לרצח ההמוני בבאבי יאר, אתר קבורתם של המוני יהודים שנרצחו בידי הנאצים ועוזריהן האוקראינים ממש ליד העיר קייב. הפעם התקיים במקום טקס חשיפת מצבת זיכרון בהשתתפות נשיא המדינה שלנו ונשיא אוקראינה. נורא להיזכר, אך אסור לשכוח!

» 4.10 – התחדשו מפגשי הותיקים במועדון לחבר בימי שני ורביעי על בסיס מפגש חברתי, ארוחת בוקר מפנקת ותירגולי צ'יקונג ופילאטיס. במפגש השני הוכנס לניסיון חידוש מעניין – יפעת עופר הנחתה יוגה בישיבה. מעניין!

» 7.10 – התכנסות של מתרחצים ושחיינים לדורותיהם וגיליהם המגוונים כדי להודות לפאפי, לשניר ולצוות הבריכה על קידום וניהול עונת רחצה לתפארת. תודה רבה לכולכם!

»  8.10 – קבלת שבת עם לילך שחם-קציר תחת הכותרת "משעת נעילה – למבט"  –  המהפך של "כאן 11" להפעלת תאגיד השידור הציבורי. ממש מרתק!  המשיכו בפעלכם החשוב אל מול הרדידות של הערוצים המקבילים!

» 10.10 – בחזרה לקמפוסים! ברכה לכל הסטודנטים המתחילים והממשיכים בלימודיהם האקדמאיים במוסדות השונים בכל רחבי הארץ. גם מכללת עמק יזרעאל שבה ופתחה את שעריה לשנת לימודים חדשה של הסטודנטים הצעירים ושל הותיקים בקתדרה. שתהיה זו שנה רצופת לימודים מעניינים והתקדמות, ללא הפסקות קורונה וקשיים אחרים.

» 10.10 – יום בריאות הנפש הבינלאומי. בהזדמנות זו נברך, נוקיר ונבליט את פעלם של חברינו המסורים העוסקים בתחום מורכב זה בקיבוץ ומחוצה לו. מפאת קוצר היריעה לא נזכיר שמות לבל נשכח מישהו, אך נאחל לכולכן/ם – המשיכו בפעלכם החשוב ואל תרימו ידיים!

» 12.10 – מפגש פרידה מלירון, רכזת החינוך החברתי שסיימה אצלנו את תפקידה בימים אלה. במפגש פרידה מרגש שהתקיים לכבודה הושמעו דברי ברכה של ההורים מפיו ופרי עטו של עדי רוזן: " אלפי פעילויות, למאות ילדים, במהלך חמש שנים, בשלושה מרכזים, ושני מועדונים… אז מאיפה מתחילים לסכם את תפארת החינוך שלירון פיתחה בשריד?
אולי צריך להכיר במקצת את מה שקורה במערכות חברתיות ביישובים אחרים כדי להבין עד כמה אנו שונים. עד כמה אנחנו אי של יציבות חינוכית על מי חינוך גועשים. עד כמה  הצוותים אצלנו יציבים, שאצלנו ישנה שקיפות ניהולית, שיש כאן עבודה יחד ועם, ולא מול בעלי תפקידים, שפה נמצאו מענים מקוריים ויצירתיים למציאות המאתגרת של סגרים ובידודים, ואיך משלבים זאת עם זמינות תמידית להורים, תוך גידול של לא פחות מארבעה ילדים פרטיים. לירון! מאחלים לך הצלחה בכל אשר תלכי בדרכך השקטה, הנעימה והאיכותית. ואה, כן, אל תחשבי שנשכח לך שהעדפת עלינו את שמשית.   מאיתנו -הורי שריד". יפה ומרגש!

» 12.10 – רעמים וברקים וגשם אין!  רק טיפטוף קטן פה ושם… נקווה שבכל זאת, למרות הכל, נזכה לעונה גשומה ומרעננת – אותנו ואת הטבע!

» 15.10 – במרתון סובב עמק באזור מגידו/פארק מנשה השתתף בגאון נציגנו חגי ספר, שהפעם לא טעה במסלול וגמע 42.195 ק"מ במשך 5 שעות ועשרים דקות! שאפו! כל הכבוד!

אם במרתון ידובר נוכל לומר, שאם הצעדים של מיקה נגן היו נספרים לתחרות הצעדים שבוטלה, אין ספק שהניצחון היה בידינו… לכן מן הראוי לברך אותה על כך ששוב עשתה זאת: השתתפה במרתון היוקרתי בירושלים והגיעה למקום הרביעי הקרב הישראלים בגילה ובמקום העשירי הכללי. לא יאומן! מיקה! מוקירים את המאמץ, מעריכים את היכולת ומעריצים את ההתמדה. כל הכבוד לך!

תמונה של מיקה נגן במרתון ירושלים

» 15.10 – עוד מבצע הראוי להערכה! ביום שישי התאספו כעשרה הורי מרכז א'-ב' והפכו את החצר של המרכז לראוייה לשימוש ולמשחק ילדיהם. כל הכבוד!

» 15.10 – זוכרים את רבין! – 26 שנה להירצחו! קבלת שבת עם פרופ' אביבה חלמיש (אחותה של חברתנו רעיה נימרי) בנושא: "האלימות היא כירסום של יסוד הדמוקרטיה…"    מדבריו של רבין בכיכר דקות ספורות לפני שהרוצח הנתעב ירה בו ורצח אותו: "…העם באמת רוצה שלום ומתנגד לאלימות. אלימות היא כירסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית. יש לגנות אותה, להוקיע אותה, לבודד אותה. זו לא דרכה של מדינת ישראל!…". נקווה שלמרות הכל זה ימשיך להיות תקף גם הלאה!

» ברכה לשמרית, מנהלת האגודה, ולהנהלת האגודה על מבצע התקנת ספסלי ישיבה יפים במקומות שונים בחצר לשימושם ולרווחתם של תושבי המקום. תודה!

» מזל טוב לרב סבים מלכה ודודו, לסבים אריאלה וחובב ולכל משפחת בכר המורחבת להולדת הנין, הנכד, הבן יובל. כל טוב לכולכם!

» ברכות ואיחולי התחדשות לענת חרמוני ובניה עם המעבר לביתם החדש בשכונת המכוורת . תהנו ותתרווחו!

» נברך את שי ואמיר רמון במעבר שלהם לביתם החדש בשכונה החדשה. תתחדשו ותהנו בגדול!

» ברכות חמות לחגית, ארנון וילדי משפחת מרום על המעבר למשכן החדש בשכונה ההולכת ומתמלאת. שאו ברכה ותהנו ממשכנכם החדש!


» 17.10 – מזל טוב להגר ואבי, להורים יסמין ועומר, לאח יואב ולכל משפחת ניר המאושרת להולדת סתיו!

» 17.10 – מצטערים ואבלים על פטירתו של חברנו לשעבר שלמה ורבנר ז"ל, שהיה בין מקימי וזמרי "שלישיית שריד" המיתולוגית הזכורה לטוב. נקבר ברחובות עיר מגוריו. על כך כותב רון ברק  בפייסבוק: " לאחר מותו של שלמה ורבנר יצא לי להסתכל על צילומים שונים של "שלישיית שריד" אחרי שהיא חידשה ימיה ב-2005, שהתחילה את דרכה בשנות השישים ועם הזמן גם הגיעה   לפסגת הזמר בארץ. ב-2005, לרגל ערב לזכרו של נתן יונתן ז"ל, הם ניסו להתאחד, הפעם עם צירופו של רפי פרסאי, ובהמשך עם שובו של שלמה ז"ל, הם הופיעו בחדר האוכל וקצרו תשואות רמות." אלה בלי ספק זכרונות טובים על חברים טובים שלנו שעליהם גאוותנו. יהי זכרו של שלמה ז"ל ברוך!

» 18.10 – ערב משותף ומהנה של אוריין צ'פלין ורגב הרוש ביחד עם חמי רודנר (בן גבעת ברנר) התקיים בהצלחה בתיאטרון חיפה. ההדים שהגיעו אלינו מערב זה ממש נלהבים, עד כי שוקלים לקיים ערבים נוספים בהמשך. יפה מאד!

»  26.10 – אושרי שטיינברג שלנו פתח דוכן אורגני הממוקם ליד כפר ויתקין והוא מספר על כך:" אהלן אהובים! אני מתרגש לבשר לכם שבחודשים האחרונים עבדתי על פרוייקט משגע, מהמם, מאתגר   ומרגש בטירוף!! הקמתי עגלת אוכל בריא וטעים בחווה האורגנית שאני עובד בה בשנים האחרונות. פתחתי השבוע להרצה ואתם יותר מממש מוזמנים לבוא מתי שבא לכם, להגיד שלום, להנות מהאויר, השקט והמוסיקה שאני כל כך אוהב! בקיצור! כיף ממש והתחלה חדשה. אורגני גרין בווייז ואתם שם. תבואו רעבים!". מפתה, לא?  בהצלחה לך אושרי!

» ביוזמתו המבורכת של עדי רוזן מתקיימת לאחרונה בימי רביעי בבוקר סדרת הרצאות מיוחדות ומאד מעניינות מפיו של מיודענו מוקי צור מעין גב.. כיוון שלא נתקבל עדיין אצלנו דיווח על כך נשמח אם עד לגיליון הבא יגיע לידינו דיווח מפורט יותר ונשמח לספר לכם על כך.

» ברוב עם והדר התכנסו אצלנו בשריד בנות ובני קבוצת רימון שציינו וחגגו את הגיעם לגיל 50 המכובד והרציני. נשמח גם כאן לשמוע רשמים מהאירוע מפרי עטם של כלות וחתני השמחה.

תמונה של בני קבוצת רימון בשריד

» 22-23.10 – הבילוי המרשים בסחנה בהשתתפות כ-350 נפשות! על כך כותב לנו בחן חברנו דותן שמואלי: " סחנה 2021, אז מה היה לנו?: צוות שלמרות הקורונה החליט שהטיול יתקיים, צוות  שבדק כמה מקומות, נסע, נפגש, התווכח ולבסוף בחר שוב את הסחנה. נפתחה הרשמה, הפירסום שבר שיאים וההרשמה הגיעה למעלה מ-300. ואז הגיע היום המיוחל וכ-150 שרידאים נכנסו לנחל הקיבוצים. באותו הזמן רותי כבר התרוצצה ברחבי הסחנה, אמג'ד הדליק את המנגלים וטל הגיע עם עגלה עמוסה ציוד. בינתיים גם יצאו המטיילים במיניבוס, פגשו את איתי מור בטורבינות הרוח שעל הגלבוע להרצאה מאלפת, ובהמשך נהנו מסיור בניר דוד בהדרכתה של מאיה, נכדתה של שולמית טובין. נחזור לסחנה! מעל 300 שרידאים (ליתר דיוק כ-350, כי בזכותם החליט הצוות המארגן להוזיל את דמי ההשתתפות – נ.ש.)מבלים בתוך המים ובונים אוהלים. מזל שהארוחה היתה מוכנה בזמן, אחרת הם היו ישנים במים… 346 עמדו בתור, בלי לדחוף ובלי חד-פעמי ונהנו מכל ביס. לאחר מכן קבלת שבת והופעה של תיאטרון קמיקזה בשיתוף הקהל. הירח היה מלא והחברה המשיכו לשבת בחברותא עד לשעות הקטנות. לילדים זה היה לילה לבן. בבוקר כוס קפה וארוחת בוקר מפנקת, רחצה חפשית, קיפול וחזרה הביתה. ניפגש בפעם הבאה!".  אז באמת שאפו גדול גדול לצוות המופלא וגם…להמוני המשתתפים!  יש לזה טעם של עוד…

»   ולפינה המספרת על מעשי חברינו שלא תמיד מוכרים לנו:

שחר המאירי מספר לנו בקצרה:" מירב ואני העתקנו את משרדינו מחיפה ומרמת ישי למבנה המיתולוגי של החשמליה לפני כשנה וחצי. כיום פעילות המשרד, שמונה שבעה עובדים, מתבצעת ברובה דרך משרדנו בשריד. למרות שהקיבוץ אינו סביבה טבעית למשרד עורכי דין, בזכות מערך הדואר, ההשכרות והתחזוקה, שנותנים לנו תמיכה שוטפת, אנו מצליחים לנהל את הפעילות בצורה טובה מאד. אנו שמחים מאד על החלטתנו להעביר את הפעילות של המשרד לשריד. בזכות המעבר זכינו לקרבת הבית, לילדים ולחברים, וגם נפתחה בפנינו האפשרות לסייע לתושבים היקרים מעת לעת. מקווים להמשיך ולצמוח בשריד". קצר, תמציתי ולעניין!  ממתינים לעוד דיווחים והתנסויות מסוג זה. לציבור מגיע להכיר אתכם יותר!

»  25.10 – נפל דבר בישראל!  זה עדיין לא סוף פסוק, אך זה בהחלט צעד משמעותי בכיוון הרצוי…  ממשלת ישראל הרימה את הכפפה וקיבלה החלטה לקבל את הצעתם של השרים מרב מיכאלי ויאיר לפיד המבטלת את החלטת הממשלה הקודמת בדבר הקמת שדה תעופה משלים/שני ברמת דוד. אמנם ההחלטה קובעת שיש לבדוק שוב מגוון הצעות אלטרנטיביות, אך אנו מאד מקווים שרמת דוד לא תיהיה ביניהן. בשעה טובה!

» 26.10 – שיחת קיבוץ שעל סדר יומה הדוחות הכספיים לשנת 2020 מפיה של רואת החשבון חיה דגן. לאחר מתן תשובות למספר שאלות והערות השיחה אישרה כמקובל את הדו"ח.

» 26.10 – מזל טוב מקרב לב לפולה ומאיר, לאח שי, להורים הילה וטומי אריאל ולכל משפחות קורכין ולוי להולדת הבנות התאומות. שמחים ונרגשים יחד איתכם!

» 27.10 – קיבוץ שריד עצוב ומתאבל על פטירתה של חברתנו היקרה אסתר צנטנר-וולף ז"ל בת ה-98 וחצי! נזכור לעד את פעלה החינוכי המבורך, את דמותה העליזה והחיננית ואת השתלבותה הנדירה במערכות הקיבוץ הרבות והמגוונות. יהי זכרה ברוך!

תמונה של אסתר צנטנר ז"ל

» 27.10 – לאחר עונת הקיץ שבה בחרו המטיילים על גבי מפות ניווט להעתיק את פעילותם לשפת הים בחיפה, להליכה, לרחצה ולקינוח של כוס בירה, חידשה הקבוצה את טיולי "היבשה" שלה בהדרכתו של עוזי שווייצר הבלתי נלאה והגיעה הפעם למסלול על רכס הגלבוע בואכה שער הזהב. בהצלחה בהמשך!

» 28.10 – יום העצמאות הצ'כי צויין בשריד באירוע גסטרונומי, אינטלקטואלי ומוסיקלי במועדון לחבר והרחבה שלצדו. במסגרתו שמענו הרצאה מעניינת ומיוחדת של אלי אשכנזי – חוקר רב-תרבותי  –  בנושא "ישראליות – צ'כיות ומה שביניהם". ממש נהנינו בכל המובנים.

» 29.10 – במסגרת קבלת השבת האחרונה של החודש התארחה אצלנו ברחבה המלאה שליד המועדון להקת "לא אחותך", צוות נגנים וזמרים ומוכשרים בני 15-17, הפועלים במסגרת פרוייקט   הלהקות הצעירות של "ניגונים", מיסודן של חברותנו הדסה פרסאי ואסתי שטיינברג. הנאה צרופה מהחן, הביצוע, האיכות וההתלהבות של המבצעים הצעירים. כל הכבוד!

• נקדים כהרגלנו את המאוחר ונעדכן שבהצבעה לקבלה לחברות של קבוצת הנקלטים הראשונה המיועדים להקים את ביתם בשכונת הפרדסים, נתקבלו כולם לחברות מותנית ברוב מכריע. ואלה הם חברינו החדשים: תום שיפטן, רוני בז'רנו, אביב בז'רנו, אורן רמות, זיו גיא (בן יוסף), דולב בן יוסף, ליטל בר אילן (קפון), שלומי קפון, אלכס דנציג, תמוז דנציג, ויקטוריה מול,   מור דר, איתי מור, לרה לוין (ספר), קורן ספר, שלי גלעד (הרוש), רווה הרוש ומעין ספיר (פרסאי).
ברכות לכולכן/ם והתאקלמות מהירה ומוצלחת!

ובכך בא לסיומו הדיווח החודשי של חודש אוקטובר. אולי טיפ-טיפה ארוך ועמוס, אך בלי ספק מגוון ומחדש. נחזור ונתראה/ניפגש בעוד כחודש בדיווח החודשי של חודש נובמבר. כל טוב לכולכם! 

השארת תגובה

טלפונים

לוח וידאו

ע. שירות

קלפי

חירום

ס. רכב

דרושים

טפסים

צוותים

    רישום גשם

    מדידה אחרונה 5/5/2024

    מ״מ גשם ביממה האחרונה
    סה״כ מ״מ גשם העונה
    גלילה לראש העמוד
    X
    דילוג לתוכן